۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
۳ فرضیه برای تحلیل دلایل افزایش نرخ دلار

۳ فرضیه برای تحلیل دلایل افزایش نرخ دلار

قیمت دلار در معاملات روز یکشنبه بازار آزاد ایران و همزمان با شروع نشست ۶ روزه گروه ویژه اقدام مالی در پاریس به بالاترین حد در ۹ ماه گذشته رسید.

به گزارش بازار به نقل از کانال تخصصی اقتصاد، با وجود این که بانک مرکزی ایران روز یکشنبه نرخ رسمی عرضه دلار در سامانه رسمی سنا را ۵۰ تومان افزایش داد و به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان رساند، بهای فروش دلار در بازار آزاد ایران نیز با صعودی ۷۰ تومانی به ۱۴ هزار ۲۰۰ تومان رسید.

آخرین بار بهای دلار آزاد در جریان معاملات دوم خرداد گذشته به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود و پس از آن در قالب یک سیر نزولی طی معاملات روزهای پایانی ماه اوت تا ۱۱ هزار ۲۰۰ تومان کاهش یافته بود.

اخبار بد (یا خوبی) که در راه است تشکیل جلسه FATF در پاریس هست که به قیمت دلار در داخل دامن زده است. اگر مهلت تعیین شده تمدید نشود احتمالا ادامه اخبار بد تاثیری افزایشی خواهد داشت ...

در صورت تمدید مجدد مهلت امکان بازگشتی در بازار فراهم خواهد شد. البته غیر از شرایط مذکور باید بحث نزدیک شدن به شب عید و احتمال افزایش تقاضای دلار را هم در نظر داشت. هم چنین جبران کسری بودجه متراکم (سال ۹۸) در انتهای سال یک فرضیه سوم و مطرح است، هرچند بانک مرکزی این رویه را تایید نکرده است.

کد خبر: ۵٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha