۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: از تمام ظرفیت ها برای رفع برخی مشکلات اینترنت در استانها استفاده می شود و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا پایان سال تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهد گرفت. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد آذری جهرمی ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های توسعه ارتباطات و اینترنت در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۶ بخش عمده ای از مناطق روستایی در کشور اینترنت نداشتند، گفت: پوشش اینترنت در کشور توسعه می یابد. 

وی اظهار کرد: اگر کرونا در سال ۹۵ درکشور رخ می دهد تعداد زیادی از دانش آموزان از تحصیل باز می ماندند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از تمام ظرفیت ها برای رفع برخی مشکلات اینترنت در استانها استفاده می شود، گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا پایان سال تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار خواهد گرفت. 

آذری جهرمی ابراز داشت: بیان کاستی ها و کمبودها از سوی رسانه ها یک فرصت است و مشکلات باید پیگیری شود. 

وی افزود: مردم وقتی می بینند یک مسئول با همه ظرفیت هایش برای حل مشکل و اشکالات پای کار است دل خوش می شوند و ما از این مساله به عنوان فرصت استفاده می کنیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: تلاش های زیادی برای گسترش ارتباطات در سطح کشور انجام شده و تصاویری منتشر می شود که در یک منطقه ای اینترنت وجود ندارد، متاسفانه برخی رسانه های داخلی که بودجه خود را از نهادهای انقلابی می گیرند، شروع به نقد کردن می کنند. 

وی تصریح کرد: رسانه ها باید خدمات ارائه شده در حوزه اینترنت را هم به مردم بیان کنند و باید توجه داشت که ضد انقلاب هم از این وضعیت سوءاستفاده و سیاه نمایی می کند. 

۷۰ سایت تاکنون در زنجان راه اندازی شده است 
در ادامه این جلسه استاندار زنجان گفت: براساس برنامه ریزی ها قرار بود تا پایان آبان امسال ۴۴ سایت توسعه شبکه ارتباطات درمناطق روستایی این استان راه اندازی شود  که این مهم محقق شد.

فتح الله  حقیقی یادآور شد: با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۷۰ سایت تا کنون در استان راه اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه ۹۵ روستای استان زنجان تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند، گفت: ایجاد و ارتقای ۹۹ سایت برای گسترش اینترنت در مناطق روستایی استان تا پایان امسال هدف گذاری شده و با تلاش های انجام شده تا دهه فجر به بهره برداری می رسد. 

استاندار زنجان گفت: تکمیل و راه اندازی و ارتقای این سایت ها، ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰ مدرسه روستایی در استان را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می دهد. 

حقیفی ابراز کرد: برای اجرای این طرح ها ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

کد خبر: ۵۷٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha