۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) آغاز شد
از امروز ۱۱ آذر ماه؛

معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) آغاز شد

بالاخره انتظارها به سرآمد و معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) از امروز سه شنبه ۱۱ آذر در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پیام ناظر این نماد، اعلام کرد: تمامی اشخاص دارنده واحدهای این صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید با طی فرآیندهای مربوط، اقدام به اخذ کد بورسی کنند، همچنین اشخاصی که واحدهای صندوق به پرتفوی سرمایه گذاری آنها اضافه نشده، لازم است درخواست تغییر کارگزار ناظر را برای کارگزار خود ارسال کنند.

بازگشایی پالایش، بدون دامنه نوسان
شایان ذکر است، بازگشایی نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری پالایش یکم (پالایش) بدون دامنه نوسان بوده و زمان انجام معامله از ساعت ۱۱:۴۵  تا ۱۲:۳۰ است، همچنین دوره سفارش‌گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۰۰ است.

این صندوق از نوع سرمایه‌گذاری در سهام با مدیریت غیرفعال بوده و تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی پذیره نویسی شده آن  ۱، ۳۲۴، ۱۷۳، ۳۴۸ واحد است. مبلغ اسمی هر واحد ۱۰۰,۰۰۰ ریال، مؤسس آن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و متولی آن  موسسه ارقام نگر آریا است.

همچنین، مدیر صندوق شرکت تامین سرمایه نوین، حسابرس آن موسسه حسابرسی بهراد مشار و  بازارگردانش «مطاصندوق» است.

شایان ذکر است، مدیر صندوق از ۵ درصد از منابع نقد باقی مانده جهت انجام فعالیت بازارگردانی در قالب بازخرید واحدها به نام صندوق استفاده خواهد کرد و شرایط بازارگردانی نیز با دامنه مظنه حداکثر ۵ درصد است. حداقل سفارش انباشته نیز برای این نماد ۰۰۰، ۵۰۰ واحد و حداقل معاملات روزانه ۰۰۰، ۰۰۰، ۲ واحد است.

همچنین حداقل تعداد واحدهای قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی/حقوقی، یک واحد است و حداکثر تعداد واحدهای قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی/ حقوقی: نامحدوداست.   نحوه تسویه و پایاپای معاملات نیز به روش۲ T+ است.

کد خبر: ۵۷٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha