۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
 قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار می رسد! | دهه هشتادی‌ها مشتریان پرو پا قرص ارزهای دیجیتال
گزارشی از نرخ ارزهای مجازی و آینده این بازار؛

قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار می رسد! | دهه هشتادی‌ها مشتریان پرو پا قرص ارزهای دیجیتال

کارشناسان اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز پیش بینی کرده اند در صورت شکسته شدن سد مقاومت قیمت بیت کوین و عبور نرخ این کالا از ۱۹ هزار دلار به بالا قیمت آن به ۳۰ هزار دلار هم خواهد رسید و سود بالای ۷۰ درصدی را نصیب معامله گران چنین ارزی می کند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: رویکرد جوانان و نوجوانان به خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کشور و توجه خیلی از سرمایه گذاران در دنیا به معامله ارزهای مجازی، بازار داد و ستد این نوع ارز را پررونق کرده است چرا سرمایه گذاران دنیای مجازی طی ۶ ماه اخیر از طریق سرمایه گذاری در این بخش حدود ۲ برابر سود کرده اند.

اگرچه ورود به این بازار پرریسک، سودآوری های قابل توجه ای را به همراه دارد اما بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هنوز مجوز معامله در چنین بازاری را نهایی نکرده است. البته پیش نویس انجام معاملات بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در بانک مرکزی وجود دارد ولی به دلیل عدم همراهی و علاقه بانک مرکزی در تصویب نهایی و اجرای این قانون همچنین دعواهای داخلی برای قانونی شدن آن، رسیدگی این موضوع در وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و بانک مرکزی در حال پاسکاری است و تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

خیلی از کارشناسان استفاده از بیت کوین و رمز ارزها را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم ها عنوان می کنند چرا که رصد معامله گران و این که آنها چه ملیتی دارند، در این نوع معامله امکان پذیر نیست. از طرفی با توجه به کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی سرمایه گذاران اکنون به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده و از این طریق توانسته اند به سودهای هنگفتی برسند.

ورود سرمایه گذاران جوان به معامله ارزهای مجازی
محسن رضایی صدرآبادی کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز در گفتگو با« بازار» درباره علل رشد قیمت بیت کوین و آینده قیمت این کالا گفت: رشد قیمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین به دلیل کم ارزش شدن دلار در دنیاست، چرا که با سیر نزولی ارزش دلار در جهان، قیمت ارزهای مجازی افزایش می یابند. از طرفی معامله ارزهای مجازی اکنون نیز در دنیا شناخته شده است با این وجود زمانی که سرمایه گذاران بخصوص افراد ریسک پذیر می دانند که سرمایه گذاری در این بازار مجازی چه زمانی سود آور است وارد چنین بازاری می شوند.

رشد قیمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین به دلیل کم ارزش شدن دلار در دنیاست، چرا که با سیر نزولی ارزش دلار در جهان، قیمت ارزهای مجازی افزایش می یابند

وی آینده بازار بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را در آینده پر رونق عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر ورود گسترده سرمایه گذاران به این بازار، پیش بینی می شود قیمت این کالا در معاملات دنیای مجازی افزایشی شود چرا که هر ۴ سال یک بار انتظار رشد قیمت این کالا در پی تغییر روسای جمهور امریکا و تحت شعاع قرار گرفتن ارزش دلار و ضعیف شدم آن که به بالارفتن قیمت بیت کوین می شود وجود دارد.

رضایی صدرآبادی علت رشد قیمت بیت کوین و ارزهای مجازی را علاوه بر تضعبف قیمت دلار رشد سهم خریدار عنوان کرد و اظهارداشت: اکنون در این بازار اتفاقات خاصی در حال رخ دادن است، سرمایه گذاران با رصد بازارهای سودآور، بازار و یا کالاهایی را انتخاب می کنند که سودآوری خوبی داشته  باشند، به طور مثال معرفی و انتخاب یک سناتورآمریکایی که طرفدار سرسخت توسعه بازار بیت کوین و ارزهای مجازی است به عنوان معاون بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا سیگنال رونق این بازار را در آینده در پی دارد.

معرفی و انتخاب یک سناتورآمریکایی که طرفدار سرسخت توسعه بازار بیت کوین و ارزهای مجازی است به عنوان معاون بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا سیگنال رونق این بازار را در آینده در پی دارد

سد مقاومت قیمت ۱۹ هزار تا ۲۱ هزار دلار شکسته شود، بیت کویین ۳۰ هزار دلاری خواهد شد
وی افزود: پیش بینی کارشناشان و نظرات تکنیکالها از رشد قیمت بیت کوین به دلیل رسیدن قیمت بیت کوین به رقم ۱۹ هزار دلار است، آنها معتقدند با شکسته شدن سد مقاومت قیمت ۱۹ هزار دلاری بیت کوین، بهای این کالا سیر صعودی به خود می گیرد و با عبور از سد مقاومت ۲۱ هزار دلاری رسیدن قیمت آن تا ۳۰ هزار دلار در آینده نزدیک دور از ذهن نیست.

رضایی صدرآبادی تصریح کرد: سال ۲۰۱۶ قیمت بیت کویین با رشدی جهشی تا ۱۸ هزار دلار هم رسید اما پس از آن ارزش این کالا به تدریج نزولی شد تا جایی که قیمت آن طی ۲ سال گذشته به ۹ هزار دلار تا ۱۱ هزار دلار در نوسان بود. از طرفی با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و تاثیر گذاری منفی آن بر اقتصاد جهان، قیمت بین کوین در اواخر سال گذشته سیر نزولی به خود گرفت و قیمت آن تا ۷ هزار دلار نیز رسید.

وی افزود: قیمت بیت کوین اکنون بیش از ۱۹ هزار دلار شده است و اگر قیمت آن از ۲۰ تا ۲۱ هزار دلار فراتر رود بهای این کالا با سیری صعودی به بیش از ۳۰ هزار دلار هم می رسد چرا که هیچ سد مقاومتی در مقابل آن وجود ندارد. در چنین شرایطی سرمایه گذاران این نوع ارز در بازار مجازی سودی حدود ۷۰ درصدی را نصیب خود می کنند. از طرفی چون قیمت ارز در بازار بر مدار رشد قرار گرفته است همچنین معاملات بیت کوین در بازار مجازی داغ و در حال رشد است در چنین شرایطی سرمایه گذاران ترغیب به خرید ارزهای مجازی چون بیت کوین می شوند چرا که این نوع معامله، معامله ای دو سر سود برای سرمایه گذاران دارد.

قیمت بیت کوین اکنون بیش از ۱۹ هزار دلار شده است و اگر قیمت آن از ۲۰ تا ۲۱ هزار دلار فراتر رود بهای این کالا با سیری صعودی به بیش از ۳۰ هزار دلار هم می رسد چرا که هیچ سد مقاومتی در مقابل آن وجود ندارد. در چنین شرایطی سرمایه گذاران این نوع ارز در بازار مجازی سودی حدود ۷۰ درصدی را نصیب خود می کنند

۱۴ تا ۱۸ ساله ها مشتریان معامله ارزهای دیجیتال/ نسل قدیم گریزان از معامله در فضای مجازی
این کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز درباره سرمایه گذاری در این بازار گفت: بازار معاملات ارزهای دیجیتال بازاری نوپاست اما طی مدت زمان ۲ تا سه سال اخیر خیلی از مشتریان را جذب خود کرده است. در بازار داخلی نیز طبق بررسی های موجود و با توجه به علاقه مند بودن جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال به این بازار این احتمال وجود دارد که نوجوانان نسل جدید علاقمند به فن آوری های نوین مشتریان این بازار شوند.

رضایی صدرآبادی اضافه کرد: به غیر از نخبگان اکنون افراد نسل قدیم نه تنها اعتقادی به سود آوری از ارزهای دیجیتال در بازارهای مجازی ندارند بلکه هیچ وقت ریسک ورود به این بازار را نمی پذیرند.

وی اضافه کرد: البته سرمایه گذاران بیت کویین و رمز ارزها باید دانش فنی و علمی ورود به این بازار را داشته باشند چرا که هیچ تضمینی در این بازار وجود ندارد. به طور مثال اگر اکنون آمریکا تصمیم بگیرد بیت کوین را تحریم کند با کسری از ثانیه قیمت این کالا به زیر ۱۰۰۰ دلار می رسد. وقتی امریکا شرکت تلگرام را به راحتی جمع کرد، بنابراین باید انتظار داشت که این کشور می تواند چنین معامله ای را در بازارهای مجازی حذف کند.

قیمت بیت کوین ۱۹ هرار دلار را رد کرد
بنا به این گزارش، بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۵۸.۸۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۶۱.۶۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در امروز سه شنبه ۱۱ آذر ماه  با قیمت ۱۹,۳۳۷.۹۹ دلار، با احتساب نرخ دلار ۲۵,۹۰۰ تومان معادل ۵۰۰,۸۵۳,۹۴۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴۸.۰۵ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر %۴.۴۸ افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۹(۳۰ November ۲۰۲۰) معادل ۱۹,۷۳۶.۸۲ دلار بوده که همینک ۲.۰۲% پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۵۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. 

کد خبر: ۵۷٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha