۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران در قزوین تامین شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران در قزوین تامین شد

قزوین- شاپورزاده، معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در راستای حمایت از تولید ۱۰۰درصد نهاده های مورد نیاز مرغداران استان تامین شده است.

علی شاپور زاده در گفتگو با خبرنگار بازار  با بیان اینکه به زیرساخت های مناسب پرورش طیور درتوزیع مرغ منجمد در استان تامین شده است، گفت: علیرغم اینکه در طول سال گذشته مرغداران در تأمین نهاده ها با مشکلات عدیده ای روبه رو بودند اما امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد جوجه ریزی در استان داشتیم و تا پایان آبان ماه نیز بیش ۱۹ میلیون ۱۰۰هزار قطعه جوجه به مرغداری های استان تزریق شد.

وی افزود: در کنار سایر استان های کشور، استان قزوین هم در مقطع کوتاهی با کاهش جوجه ریزی مواجه شد که این موضوع روند عرضه و تقاضا را با مشکل روبه رو کرد.

معاون  تولیدات دامی سازمان  جهاد کشاورزی استان گفت: ابتدای سال به دلیل تعطیلی گسترده در کشور و همچنین تعطیلی تالارها و رستوران ها میزان مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش یافت و بر همین اساس قیمت جوجه یک روزه در کشور نیز به شدت کاهش پیدا کرد و برای مرغداران نیز به صرفه نبود که مرغ مادر نگهداری کنند.

شاپورزاده افزود: ماهیانه حداقل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود تا نیاز مردم استان قزوین و استان های همجوار تأمین شود.

معاون بهبود تولیدات دامی  سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: از دو ماه گذشته هر مرغداری که جوجه ریزی می کند باید میزان جوجه هایش را در سامانه ثبت کند تا به همان میزان نیز از نهاده های دامی با قیمت دولتی بهره مند شود.

کد خبر: ۵۷٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha