۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
سود اصلی دسترنج کشاورزان را دلال ‌ها و واسطه‌ ها به جیب می ‌زنند
مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

سود اصلی دسترنج کشاورزان را دلال ‌ها و واسطه‌ ها به جیب می ‌زنند

حسینی، مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: رنج و زحمت تولید محصولات کشاورزی بر دوش کشاورزان است در حالیکه سود اصلی تمام زحمات این قشر زحمتکش را دلال ها و واسطه ها به جیب می زنند.

به گزارش بازار، «سید جعفر حسینی» افزود: دلالان و واسطه ها انواع محصولات کشاورزی را با قیمت کم از تولیدکنند گان خریداری و با قیمت زیاد به مصرف‌کنند گان حقیقتی در جامعه عرضه می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه باغدار با کمترین سود در حال عرضه محصولات خود است، اظهارداشت: دولت باید با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را کوتاه کند.

مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تکمیل زنجیره تولید و عرضه مستقیم کالا را از جمله راهکارهای کاهش میزان دخالت دلالان و واسطه‌ ها در امر توزیع محصولات کشاورزی دانست و گفت: دلال و واسطه نقش اساسی در افزایش چند برابری محصولات کشاورزی از مزرعه تا بازار مصرف دارد.

وی در ادامه افزود: قسمتی از گرانی محصولات باغی مربوط به قیمت تمام شده تولید و هزینه های حمل و نقل، نگهداری و انبارداری است.

حسینی اظهارداشت: در شرایط حاضر قیمت کود، سموم، ماشین آلات، دستمزد کارگران و همینطور هزینه های حمل و نقل، نگهداری و انبارداری محصولات کشاورزی در کشور به شدت بالا رفته است.

وی ادامه داد: برای مثال کودهای پایه و سموم که از مولفه های مهم و اساسی برای افزایش تولید هستند تحت تاثیر عدم حمایت ارز ۴۲۰۰ تومانی از ۵ تا ۷ برابر افزایش قیمت پیدا کرده است.

مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: جدا از این در کشور مشخص نیست مسئولیت تنظیم بازار با کدام وزارتخانه است تا وزارتخانه مربوطه بتواند برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی افزود: قانون انتزاع مسئولیت تنظیم بازار را برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته بود که در حال حاضر این مسئولیت به وزارت صمت واگذار شده است.

کد خبر: ۵۷٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha