۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹
قیمت مصوب مرغ در استان سمنان ۲۰۴۰۰ تومان اعلام شد/ مردم تخلفات را اعلام کنند
رئیس صمت استان سمنان:

قیمت مصوب مرغ در استان سمنان ۲۰۴۰۰ تومان اعلام شد/ مردم تخلفات را اعلام کنند

سمنان- رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ در سطح استان کیلوگرمی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: روزانه ۳۰۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که نیاز مصرف کل آن ۳۰ تن است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل شامگاه دوشنبه در نشستی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران به میزبانی صمت استان سمنان با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ در سطح استان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم اعلام شده است، بیان کرد: مردم مراتب تخلفات شامل گران فروشی و کم فروشی را با سامانه ارتباطی صمت یعنی ۱۲۴ در میان بگذارند تا به گزارش‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه اصناف نباید از قیمت مصوب تخطی کنند، افزود: نظارت بر بازار مرغ در هفته‌های اخیر از سوی بازرسان صمت افزایش و تشدید یافته است.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه روزانه در سطح استان ۳۰۰ تن مرغ تولید می‌شود، گفت: ۹۰ درصد این میزان تولید مرغ گوشتی استان به خارج از استان ارسال و ۱۰ درصد آن در درون مصرف می شود.

تشنه دل با بیان اینکه ۹۹ درصد از مرغ گوشتی تولیدی استان سمنان که به خارج از آن صادر می‌شود، سر از تهران در می آورد، گفت: تهران به دلیل بالابودن نرخ، بازار جذابی برای تولید کنندگان گوشت مرغ است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان در برهه کنونی به کمک ما بیایند تا با همراهی هم بتوانیم شرایط بازار را بهتر از سابق تثبیت کنیم، گفت: تولیدکنندگان مشکلات عدیده ای در زمینه تولید به خصوص تامین نهاده های طیور دارند.

رئیس صنعت معدن استان سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره علت کم یابی مرغ در هفته گذشته و با بیان اینکه روزانه ۳۰ الی ۳۵ تن مرغ در سطح استان مصرف می شود، ابراز داشت: مشکل تامین مرغ نیست بلکه خرید احساسی و احتکار خانگی باعث شد تا چند روزی شاهد مشکل تامین مرغ مورد نیاز خانواده ها باشیم که این موضوع رفع شده است.

کد خبر: ۵۷٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha