۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
تازه‌ ترین گمانه‌زنی در مورد مشاوران اقتصادی بایدن؛ زنان نقش پررنگی خواهند داشت
نقش زنان در دولت بایدن

تازه‌ ترین گمانه‌زنی در مورد مشاوران اقتصادی بایدن؛ زنان نقش پررنگی خواهند داشت

«جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب آمریکا طی روزهای آینده تیم مشاوران ارشد اقتصادی خود را معرفی خواهد کرد؛ تیمی که مطابق تازه ‌ترین گمانه ‌زنی‌ها شامل چند اقتصاددان لیبرال و سیاستگذار با سابقه در دولت‌های پیشین دموکرات‌ها خواهد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: کارزار انتخاباتی بایدن هنوز به طور رسمی تیم مشاوران ارشد اقتصادی خود را اعلام نکرده ولی خبرگزاری آسوشیتدپرس در گفتگو با افراد موثر در کارزار انتخاباتی بایدن افراد معرفی شده به او را شناسایی کرده است.

در میان این مشاوران، زنان اقتصاددان نقش پررنگی دارند؛ زنانی که در دولت‌های «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» نیز فعالیت داشته‌اند.
 

«نیرا تاندن »
خانم تاندن مدیر عامل اتاق فکر لیبرال مرکز پیشرفت آمریکایی است. وی مدیر سیاست داخلی کارزار انتخاباتی اوباما بود. او پیشتر نیز در حلقه مشاوران ارشد کلینتون جای داشت.
در صورت تأیید، او اولین زن رنگین پوست و با اصالت آسیای جنوبی خواهد بود که اداره نظارت بر بودجه فدرال را رهبری می‌کند.
 

«برایان دیز»

آقای دیز که مشاور ارشد اقتصادی دولت اوباما بود، در حال حاضر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پایدار بلک راک(BlackRock) است. او در دولت اوباما نقش مهمی در نجات صنعت بحران زده خودرو و تدوین سیاست‌های زیست محیطی داشت. او احتمالا مدیریت شورای اقتصاد ملی کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت.
 

«سِسیلیا روس»
خانم روس متخصص اقتصاد کار و رئیس دانشکده امور عمومی و بین‌المللی دانشگاه پرینستون است. وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نیز عضو شورای مشاوران اقتصادی دولت باراک اوباما بوده است.

او در اوایل سال جاری میلادی نیز با نگارش نامه‌ای که به امضای بیش از ۱۰۰ اقتصاددان رسیده بود، خواستار اقدامات بیشتر دولت برای کاهش پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ شده بود.

«روس» برای تصدی رئیس شورای مشاوران اقتصادی دولت پیشنهاد شده و در صورت تایید نخستین زن رنگین پوست خواهد بود که این سمت را در اختیار گرفته است.

همچنین انتظار می‌رود بایدن از «هدر بوشی» مدیرعامل مرکز رشد عادلانه واشنگتن و «جراد برنشتاین» که در دولت اوباما به عنوان مشاور اقتصادی وی فعالیت می‌کرد، برای عضویت در شورا مشاوران اقتصادی خود بهره ببرد.

کد خبر: ۵۷٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha