۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی منجر به رشد بازار سرمایه شده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی منجر به رشد بازار سرمایه شده است

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به رشد صعودی بازار سرمایه از اواخر آبان ماه اشاره و درباره عوامل آن به ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اقتصادی و همچنین ثبات ارز اشاره کرد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه با اشاره به ریزش های چند ماه گذشته بازار بورس گفت: بخشی از این ریزش به دلیل تشکیل حباب هایی بود که تحلیلگران اعتقاد داشتند ناشی از رفتارهای هیجانی است و اوایل این ریزش ها این موضوع تا حدودی درست بود. اما از یک جایی به بعد که نمادها و شاخص به اندازه کافی اصلاح داشت، دیگر نمی توانستیم اسم آن را حباب بگذاریم.

وی درباره دلایل ریزش بازار سرمایه از اواسط مردادماه توضیح داد و اظهار کرد: این مسئله به دلیل سیاست گذاری های متعدد و عدم هماهنگی بین وزارت اقتصاد، صمت و نفت و در سطوح عالی دستگاه های دولتی و همچنین تصمیماتی که یک شبه اتخاذ می شد، بود. این مسائل سبب شد، سهام داران حقیقی که امروز بخش قابل توجهی از مردم را تشکیل می دهند، خوش بینی خود را نسبت به بازار از دست بدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به تلاش هایی که وزارت اقتصاد و سازمان بورس انجام می داد، بیان کرد: با وجود این تلاش ها هر روز شاهد سیگنال های متعدد و منفی به بازار بودیم.

وی به رشد صعودی بازار سرمایه از اواخر آبان ماه اشاره و درباره عوامل آن عنوان کرد: عوامل متعدد باعث بازگشت نگاه خوشبینی بخش حقیقی به بازار سرمایه شود. ناهماهنگی که بین دستگاه های مختلف دولتی وجود داشت با اقداماتی که بعضا مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات متعدد داشت و همچنین اقداماتی که دولت صورت داد، از بین رفت و هماهنگی بین دستگاه های اقتصادی به سطح خوبی رسید.

زنگنه افزود: یکی دیگر از عوامل اثرگذار در بازار سرمایه، ثباتی است که در قیمت ارز اتفاق افتاد. حقیقت این است که پیوند زدن مسائل کشور با انتخابات آمریکا نا اطمینانی در بازار ایجاد کرد و قیمت ارز نیز ناشی از این موضوع بود. پیش از این بازار نسبت به اتفاقات سیاسی واکنش نشان می داد اما پس از ماجرای ترور شهید محسن فخری زاده، بازار واکنشی نشان نداد و این نشان از ثبات در قیمت بازار ارز و سرمایه است.

کد خبر: ۵۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha