۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق آبزیان
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق آبزیان

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان امام(ره) گفت: ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق آبزیان تا پایان سال تولید می‌شود.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از این میزان، از طریق آبزیان محقق شده افزود: ۲۰۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرائی فرمان حضرت امام در بخش امنیت غذایی برنامه‌های بسیار گسترده‌ای دارد گفت: سال‌های گذشته، تمرکز ویژه بر روی تامین پروتئین از طریق گوشت قرمز بوده و امسال نیز این برنامه در مجموعه‌های مختلف ستاد از جمله بنیاد برکت ادامه دارد.

مدنی با اشاره به اجرای طرح‌های امسال در حوزه تامین پروتئین از طریق آبزیان افزود: ظرفیت‌های خوبی در کشور در این زمینه وجود دارد در حالیکه سرانه مصرف آبزیان نسبت به نرم جهانی، پایین است.

وی با بیان اینکه در حوزه آبزی پروری برنامه ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های خوبی اتفاق افتاده است گفت: در مشاغل خرد طرح ریزی‌های خوبی انجام شده و بیش از ۱۰۰۰ طرح در حوزه آبزی پروری تا پایان سال اجرا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام با بیان اینکه این بنیاد در شش طرح ملی نیز سرمایه گذاری می‌کند افزود: تاکنون در سه طرح سرمایه گذاری صورت گرفته که شامل تولید ماهی در قفس، تولید آبزی در پشت سدها و طرح‌های ملی دیگر است.

وی با بیان اینکه در این شش طرح، هدف گذاری تولید ۷ هزار تن آبزی در دستور کار قرار دارد افزود: از ۱۰۰۰ طرح خُرد نیز ۵۰۶ طرح اجرا شده که تاکنون بیش از ۱۵۰۰ شغل ایجاد کرده است.

مدنی درباره سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها گفت: تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و تا پایان سال به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: اجرای طرح‌های ملی، خُرد و بنگاه محور، منجر به ایجاد ۴۷۰۰ اشتغال خواهد شد.

 مدنی درباره رویداد دریای برکت نیز گفت: زیست بومی در حوزه آبزی پروری در کشور وجود دارد که در حال انجام کار هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام افزود: کارآفرینان متعددی در نقاط مختلف کشور دارای ایده‌های خوبی هستند که نیاز به سرمایه گذاری در خصوص این ایده‌ها دارند.

مدنی اضافه کرد: ما از طریق رویداد "دریای برکت" به این ایده‌ها و کار آفرینان دسترسی پیدا می‌کنیم تا ایده‌ها در سامانه‌های بنیاد برکت ثبت شوند و مورد داوری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه متناسب با هدف گذاری که بنیاد برکت انجام داده، سرمایه گذاری در خصوص این ایده‌ها انجام می‌شود گفت: بر روی ایده‌های برتر، سرمایه گذاری می‌شود تا بتوانیم در حوزه آبزی پروری، شاهد جهش تولید باشیم.

مدنی افزود: کارآفرینان می‌توانند ایده‌های خود را در سامانه Event.barkat.ir ثبت کنند و پس از انتخاب ایده‌های برتر، برای صاحبان ایده کلاس آموزشی برگزار و پس از داوری، هر تعداد طرحی که قابل سرمایه گذاری باشد، انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم که ۵۰ طرح از ایده‌های ارسالی، قابل سرمایه گذاری باشد گفت: در طرح‌های بزرگ، کمتر از ۵۰ درصد مشارکت خواهیم داشت و بعد از مدتی از این طرح خارج و آن را به صاحب طرح واگذار می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان امام افزود: یا تسهیلات به صاحبان طرح پرداخت می‌شود که برای طرح‌های بنگاهی حداکثر ۵ میلیارد تومان برای هر طرح، برای طرح‌های خرد نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان و در حوزه سرمایه گذاری تا ۳۰ میلیارد تومان مشارکت در سهام خواهیم داشت.

کد خبر: ۵۷٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha