۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
ارزش صادرات استان فارس به ۱۰۴ میلیون دلار رسید
مدیرکل گمرکات فارس:

ارزش صادرات استان فارس به ۱۰۴ میلیون دلار رسید

شیراز - مدیرکل گمرکات فارس گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۲۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی گمرک فارس، خداداد رحیمی بیان کرد: در ۸ ماه گذشته ۲۶۷ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۳۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

 به گفته وی این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگردیده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری کرونا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته کالاهای صادراتی فارس به ۴۸ کشور جهان صادر شده که عمده این کشورها عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت،آلمان، امارات متحده عربی،قطر، ویتنام، هند بوده‌اند، افزود: اوره، محصولات لبنی، آلومنیوم، رب گوجه‌فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر  بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته در بین کالاهای صادراتی استان صادرات اوره از لحاظ وزن ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۶۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته ۲۳ هزارو  ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۴۹ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است، عنوان کرد: کالاهای وارداتی از ۳۱ کشور جهان وارد گردیده که عمده آنها از چین، برزیل، جمهوری کره، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، پاراگویه، اندونزی و هند بوده‌اند.

او به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی جمعاً تعداد ۲۳ هزار و ۴۳۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر ایرانی و ۴ هزارو ۸۵ نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

رحیمی افزود: تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۷ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر ایرانی و ۴۰۰۱  نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۲۱۶ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۷هزار و ۲۸۷ دلار از طریق گمرکامانات پستی دریافت کردند و در همین مدت شهروندان استان فارس تعداد ۳ هزار و ۵۰ بسته پستی به ارزش ۴۰ هزار و ۷۱۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

کد خبر: ۵۷٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha