۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
تولید بنزین در شرایط سخت تحریمی
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی کشور مطرح کرد

تولید بنزین در شرایط سخت تحریمی

عاشوری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی کشور گفت: امروز تمامی نیاز کشور به بنزین در داخل تامین می‌شود و حتی اگر تحریم‌های سختگیرانه تری وضع شود پالایشگاه‌ها توانایی تامین تضمینی سوخت مورد نیاز کشور را دارند.

به گزارش بازار، ناصر عاشوری با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید بنزین در کشور ۱۱۰ میلیون لیتر است گفت:علاوه بر تامین روزانه ۷۵ تا ۸۰ میلیون لیتر مصرف داخلی، مازاد آن برای صادرات عرضه می‌شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی کشور افزود: روزانه ۷۵ تا ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، اما از نیمه دوم سال ۹۷ حتی یک لیتر بنزین وارد کشور نشده است.

عاشوری با اشاره به تحولات صورت گرفته در صنعت پالایشی کشور گفت: اگر این تحولات صورت نمی‌گرفت و همچنان به خام فروشی ادامه می‌دادیم قطعا در دوران تحریم با معضلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی روبرو می‌شدیم و اگر نبودند همین پالایشگاه‌های کشور و نیاز سوخت کشور را صددرصد تامین نمی‌کردند همین امروز شرایط مان به مراتب بدتر از ونزوئلا بود، زیرا تحریم سبب می‌شد ما نتوانیم حتی یک لیتر بنزین خریداری و وارد کشور کنیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی کشور به کیفیت سوخت نیز اشاره کرد و افزود: کیفیت سوخت داخلی نسبت به چهار سال گذشته قابل مقایسه نیست و امروز کیفیت بنزین مان چنان بالا رفته که بنزین معمولی جایگزین بنزین سوپر شده، چون از لحاظ کمی و کیفی محصولات پالایشی کشور استاندارد شده اند.

کد خبر: ۵۷٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha