۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
ورشکستگی صنف تالارداران اصفهان/ اصناف چوب کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی را خوردند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ورشکستگی صنف تالارداران اصفهان/ اصناف چوب کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی را خوردند

اصفهان- جهانگیری، رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به رکوداقتصادی در اصناف استان در بحران کرونا گفت: در حال حاضر صنف تالارداران اصفهان به صورت کامل ورشکست شده‌اند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حال اصناف اصفهان خوب نیست، اظهار داشت: دراین زمینه تسهیلاتی که در نظر گرفته شده نیز همانند قرص استامینفونی است که برای یک مریض سرطانی تجویز می‌شود.

وی با بیان اینکه وام‌های یک میلیون تومانی و افزایش یک ماهه زمان پرداخت مالیات دردی از اصناف اصفهان درمان نمی‌کند، اضافه کرد: یک میلیون تومان به اندازه یک چهارم حقوق یکی از کارکنان واحدهای صنفی در اصفهان هم نیست.

کاهش ۵۰ درصدی تردد در شهر اصناف را ورشکست کرد
رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه اصناف شرایط دولت را نیز درک می‌کنند اما از سوی دیگر باید شرایط اصناف نیز در نظر گرفته شود، ابراز داشت: اصناف اصفهان از اسفند سال گذشته تاکنون با توجه به کاهش ۵۰ درصدی حضور مردم در جامعه رو به ورشکستگی رفتند.

وی ادامه داد: صنف تالارداران اصفهان ورشکست شده، وضعیت آرایشگران زنانه مناسب نیست و سایه رکود بر سر اصناف است.

جهانگیری با بیان اینکه در نظر گرفتن شرایطی مانند جلوگیری از قطعی آب و برق کارگاه‌های تولیدی و افزایش زمان وصول چک اصناف تا ۱۵ روز نیز مُسکن خوبی برای زخم‌های اقتصادی اصناف اصفهان نیست، اضافه کرد: این در حالی است که درصد ابتلا به کرونا در اصناف استان اصفهان بسیار پایین است و به گونه‌ای می‌توان گفت اصناف را به عنوان تابلوی خطر در نظر گرفته تا مردم بیشتر شرایط را درک کنند.

وی افزود: ضعف فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مشهود است و در حال حاضر اصناف چوب این کمکاری را خوردند و هزینه سنگینی پرداخت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مدیریت تردد در سطح شهر و کنترل این امر می‌تواند کمک قابل توجهی به کاهش شیوع این بیماری باشد، اضافه کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که نباید از این پس شرایط اصناف را تحت الشعاع قرار دهند.

زیرساخت مناسب برای توسعه فروش اینترنتی را نداریم
وی در خصوص ایجاد زیرساخت برای خرید و فروش اینترنتی در اصفهان ابراز داشت: در این زمینه اصناف اصفهان خود به خود ورود کرده اما اینکه بخواهیم ساختار سنتی را به یکباره رها کنیم و فروش آنلاین را اجرایی کنیم در حال حاضر ممکن نیست.

جهانگیری گفت: در کشور سرانه‌های مصرفی در شهرها به درستی تعریف نمی شود و به همین دلیل افزایش اصناف را در اصفهان داریم.

وی تاکید کرد: اقتصاد شهری اصفهان اقتصاد خرد است و تعداد واحدهای صنفی در این شهر بیانگر این امر است و برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فروش اینترنتی با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد.

کد خبر: ۵۷٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha