۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
واردات نهاده های دام و طیور در کشور انحصاری نیست
عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران:

واردات نهاده های دام و طیور در کشور انحصاری نیست

نهاوندی، عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: در حال حاضر در بحث واردات نهاده های دام و طیور در کشور انحصاری وجود ندارد.

به گزارش بازار، «محمدمهدی نهاوندی» افزود: سرجمع ۳۰۰ وارد کننده در سال ۹۸ و ۹۹ به وزارت صمت برای واردات نهاده های دامی معرفی شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه سهم واردات هریک از این شرکت ها متفاوت است، اظهارداشت: بطورکلی از این تعداد ۱۵ تا ۲۰ شرکت بزرگ بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد و ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت ۴۰ درصد بقیه سهم واردات نهاده های دامی را در کشور به خود اختصاص داده اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: از سال ۹۶ تا به اکنون سهم سه تا چهار درصدی واردات نهاده های دامی دولت به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: کشور در حال حاضر با محدودیت منابع ارزی مواجه است بویژه در تامین و انتقال ارزهای که تخصیص داده می شود.

نهاوندی اظهارداشت: ارز تخصیص یافته با زحمات و تلاش زیاد به نهاده تولید تبدیل و وارد کشور می شود و برای توزیع در اختیار بازارگاه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ساز و کار توزیع در سامانه مزبور به نحوی که بخش قابل توجهی از این نهاده بصورت مستقیم در اختیار تولید کنندگان قرار نمی گیرد که این قسمتی مربوط به امضاهای طلایی و بخش دیگر به وجود ایرادات تکنیکی در این سامانه و نظام توزیع ربط دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: نظام توزیع بجای اینکه خلاء تامین را کاهش و سرعت عرضه کالا را افزایش دهد متاسفانه سرعت عرضه کالا را کاهش می دهد و این امر موجب تشدید کمبود کالا در کشور شده است.

وی افزود: مهمترین مشکل همین است که باید فرآیندها بازنگری و اصلاحات تکنیکی روی آن انجام شود.

نهاوندی در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد برای اصلاح ایرادات تکنیکی چقدر زمان می برد، یادآورشد: اگر بر اساس نظرات ذی نفعان، بهره برداران، واردکنندگان و فعالان بخش خصوصی باشد اصلاح فرآیندها کمتر ۱۰ تا ۱۵ روز بیشتر زمان نمی برد.

کد خبر: ۵۷٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha