۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
تداوم خودکفایی در گندم با اصلاح قانون خرید تضمینی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد

تداوم خودکفایی در گندم با اصلاح قانون خرید تضمینی

عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بیمه تمامی محصولات کشاورزی در دستور کمیسیون کشاورزی قرار دارد تا تولیدکنندگان و کشاورزان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تصمیمات و عملکرد این کمیسیون طی شش ماهه گذشته، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم از روزی که کار خود را آغاز کرده قوانین قدیمی را در راستای پیشبرد اهداف مدنظر در بخش کشاورزی احصاء کرده است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مواردی که در راستای تامین امنیت غذایی کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار گرفته طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی بود که این موضوع از اولویت‌های کمیسیون است، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس تلاش می‌کند تا تمامی محصولات کشاورزی در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه با اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی خوشبختانه کشاورزان گندم‌کار مجددا سطح زیر کشت این محصول را افزایش دادند و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده مشکلی در زمینه تامین گندم مورد نیاز کشور وجود نداشته باشد، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات کمیسیون کشاورزی به روزرسانی قوانین و افزایش نظارت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی در ۶ ماه گذشته تلاش کرده تا اختیارات حوزه کشاورزی تجمیع شود، عنوان کرد: در زمینه واردات نهاده‌های دامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرده‌ایم تا اختیارات این حوزه در وزارت جهاد کشاورزی تجمیع و این وزارت‌خانه پاسخگو باشد.

عسکری با اشاره به اینکه در حوزه نظارت میدانی می‌توان گفت از بیشتر استان‌های کشور نظارت‌هایی به عمل آمده است، افزود: یکی از نظارت‌های میدانی مهم کمیسیون کشاورزی،   پروژه ۴۶ هزار هکتاری سیستان و بلوچستان بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۹۴ با اعتباری معادل ۸۵۰ میلیون دلار آغاز شده و باید تا سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسیده است، همچنین نظارت میدانی نیز از پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان و ایلام داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش‌های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و کمک قوه قضائیه واگذاری کشت و صنعت مغان که از طریق برخی ارتباطات انجام شده بود لغو شد، عنوان کرد: با اصلاح قانون تلاش می‌کنیم نهاده‌های کشاورزی به صورت کامل در کشور تولید شود زیرا ظرفیت این موضوع مهم در کشور وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه تمامی محصولات کشاورزی در دستور کمیسیون کشاورزی قرار دارد تا تولیدکنندگان و کشاورزان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند، گفت: تلاش کرده‌ایم تا واسطه‌گری از بخش کشاورزی حذف شود زیرا وجود واسطه‌ها در بازار کشاورزان را بی‌انگیزه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره تولید، صادرات و کشاورزی صنعتی که اشتغال و ارزش افزوده فراوانی را به همراه دارد از اهداف کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: تصمیمات مهمی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی اتخاذ شده که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نماینده مردم داراب و زیرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد سردخانه‌ها مازاد محصولات کشاورزی را با شرایط مناسب نگهداری کنیم زیرا این موضوع باعث تثبیت قیمت محصولات در بازار طی فصول مختلف سال می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha