۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
اهر سومین تولیدکننده لوله خون‌گیری دارای خلاء در کشور
فرماندار اهر خبر داد

اهر سومین تولیدکننده لوله خون‌گیری دارای خلاء در کشور

اهر- خدابخش، فرماندار شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر سومین تولیدکننده لوله خون‌گیری دارای خلاء در کشور است.

رسول خدابخش در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: روزانه در شهرستان اهر بیش از ۴۵۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود و عمده تولیدکنندگان ماسک در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه شده و مواد اولیه را با قیمت گذاف و از بازار سیاه تأمین می‌کنند.

وی افزود: بالا بودن قیمت مواد اولیه در تولیداتی همچون ماسک باعث می‌شود تا قیمت نهایی که به دست مردم می‌رسد از قیمت بالایی برخوردار باشد.

فرماندار شهرستان اهر از فعال‌سازی واحد تولیدی رشته راکد و بازگشت به تولید در این شهرستان خبر داد، بیان کرد: این واحد تولیدی رشته مدت‌ها تعطیل شده بود که با پیگیری انجام شده این واحد مجدداً به عرصه تولید بازگشته و زمینه اشتغال ۳۷ نفر فراهم شد.

خدابخش با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان اهر و منطقه ارسباران در حوزه دامداری و تولید لبنیات گفت: ایجاد صنایع تولید لبنیات در شهرستان اهر به لحاظ ظرفیت‌هایی که در حوزه دامداری وجود دارد؛ ضروری است.

وی همچنین از اقدام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد ۱۵ واحد تولیدی و صنفی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: امیدوارم با پیگیری‌های انجام یافته بتوانیم در سال «جهش تولید» واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی جدیدی را در جهت تولید و اشتغال شهرستان اهر راه‌اندازی کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که شهرستان اهر در حوزه تولید لوله خون‌گیری دارای خلاء سومین تولیدکننده در کشور است، خاطرنشان کرد: تولید تجهیزات پزشکی در شرایط تحریمی توسط تولیدکنندگان اهری و بی‌نیازسازی کشور در تأمین نیازها مایه افتخار بوده و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی شهرستان اهر فعال هستند که در سال‌جاری یک واحد تولید قارچ و واحد تولیدی مربا از حالت رکود خارج و چرخه تولید بازگشته‌اند.

کد خبر: ۵۷٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha