۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
 ۲ میلیارد دلار از طرح های سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده است
طی سه سال گذشته؛

۲ میلیارد دلار از طرح های سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده است

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی جدید طی سه سال گذشته در استان مرکزی به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید فرخی در نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی جدید طی سه سال گذشته در استان مرکزی به تصویب رسیده است.

فرخی با بیان اینکه امسال پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار در زمینه های مختلف اقتصادی به تصویب رسیده است افزود: خروج یکطرفه آمریکا از برجام و اعمال فشارهای تحریمی بر ملت و کشور ما سبب نشده است که مدیران و دستگاه های اجرایی دست از تلاش بردارند و حجم سرمایه گذارش ها و صادرات و فعالیتهای اقتصادی نتیجه تلاش و فعالیت مدیان است.

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان شامل بیشترین سرمایه گذاری های استان بوده اند گفت: حوزه‌های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات این سرمایه گذاری ها را شامل می شود.

وی بیان داشت: افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی رمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی با هیچ دوره زمانی قبلی به لحاظ حجم و تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی جدید قابل مقایسه نیست و با توجه به روند فعلی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی، این استان در زمره موفق‌ترین استان‌های کشور در جلب و جذب سرمایه گذاری قرار گرفته است.

کد خبر: ۵٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha