۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
سیل سال ۹۷ استان مرکزی ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت داشت/ وضعیت رودخانه اراک پایدار است
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی:

سیل سال ۹۷ استان مرکزی ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت داشت/ وضعیت رودخانه اراک پایدار است

اراک- غیاثی، مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به بارش های اخیر وضعیت رودخانه اراک را پایدار توصیف کرد و همچنین میزان خسارت سال ۹۷ را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: خسارات جبران شده است.

حمید غیاثی در گفتگو با خبرنگار بازار از آمادگی دستگاههای اجرایی ذی ربط در عملکرد بحرانی در مواقع بحران در استان مرکزی خبر داد و افزود: قانونگذار به تفکیک عملیاتی اقدام کرده و وظیفه تمام دستگاه ها به وضوح مشخص شده است، اولویت ها بر اساس ابتدا امداد رسانی و سپس خدماتی تقسیم شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی از تداوم بارش ها تا ابتدای سه شنبه خبر داد و گفت: الگوی بارش های پیش رو مانند هفته گذشته است و بارندگی سختی پیش رو نداریم، اما آمادگی لازم هم برای هر حادثه ای داریم.

وی افزود: دستورالعمل آمادگی و پیشگیری از مخاطرات فصل سرما را خطاب به فرمانداری ها ابلاغ کردیم، اما برای این موضوع خاص بارش‌های سیل آسا  اقدام ویژه ای صورت گرفته و دستورالعمل مجزایی در این خصوص داریم و بیش از ۹۰ درصد نقاط حادثه خیز در سیل سال ۹۷ رفع خظر شده اند و اگر در سال جاری چنین سیلی بیاید، به این مقدار خسارت نخواهیم داشت.

غیاثی خسارت وارده به استان مرکزی در سیل سال ۹۷ را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: عمده خسارت های وارد شده که بیشتر در حوزه کشاورزی بود، جبران شد.

وی همچنین وضعیت رودخانه اراک را پایدار توصیف کرد و گفت: ریزش هایی در دیواره های ساحلی رودخانه وجود داشت، که بخش اعظم آن رفع شده است.

کد خبر: ۵۷٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha