۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
تشکیل ۴۹۴۷ پرونده تخلف به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال
در دی ماه سالجاری صورت گرفت

تشکیل ۴۹۴۷ پرونده تخلف به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت : طی دی ماه سالجاری ۱۰ هزار و ۱۸۴ گشت بازرسی انجام و منجر به تشکیل ۴ هزار و ۹۴۷ پرونده به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی اظهار داشت: در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی های مستمر توسط اکیپ های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام می شود.

وی افزود: طی مدت مذکور ۱۰ هزار و ۱۸۴ گشت مشترک بین بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... انجام گرفته است که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۹۴۷ پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۱۱ میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می شود.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طی مدت مذکور در مجموع ۲۲هزار و ۸۶ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد ۷۱ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۹ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می باشد.

به گفته سجادی؛ عمده ترین گزارش های مردمی مربوط به بخش کالایی را به عرضه نان، و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل ونقل درون شهری و تعمیر خودروهای سبک عنوان کرد و افزود بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، ۶۲۵ فقره با برآورد ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.

وی ضمن اعلام اینکه تلفن ۱۲۴ سامانه نظارت بر تخلفات صنفی و غیر صنفی است و همواره فعال و آماده دریافت شکایت مردم می باشد افزود: رسیدگی به همه تخلفات صنفی بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها یا تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه به سامانه اطلاع رسانی قیمت ( ۱۲۴.ir ) ازطریق سایت و اپلیکیشن آپ نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند که در طی مدت زمان مذکور تعداد یک هزار و ۳۷۵ فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت که تعداد ۱۳۳۸ پرونده مختومه اعلام شده و از این تعداد ۳۹ درصد تخلف محرز گردیده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است. در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی، اقدام قانونی و برخورد با متخلفان صورت می گیرد.

کد خبر: ۵٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha