۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
شراکت پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر؛ ادغام یا تصاحب؟

شراکت پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر؛ ادغام یا تصاحب؟

اسناد ۷۱۴ صفحه ای استلانتیس نشان می دهد که از لحاظ فنی و در عمل این پژو-سیتروئن است که فیات-کرایسلر را می خرد.

به گزارش بازار، شاید شما وقت خواندن ۷۱۴ صفحه مستندات مربوط به ادغام PSA-FCA را نداشته باشید، سندی که پر از کلماتی مثل، گردش مالی، ‌سهم، افزونگی و عبارت هایی مثل سود-و-زیان، متعاقب و هزینه های سرمایه و غیره است. برای سادگی هضم سرمایه گذاران چندین بخش هم اختصاص یافته است. اما اتومتیو نیوز اروپا در انبار کاه به دنبال سوزن گشته و به این نتیجه رسیده است که این جا صحبت از ادغام نیست بیشتر صحبت از تصاحب است که در حال اتفاق افتادن است و شریکی که دست بالا را دارد PSA‌ است.

در صفحه ۲۳ این سند ذیل بخش حسابداری از این جمله استفاده شده است که : «مدیریت FCA‌ و PSA‌ تصمیم گرفته اند که به منظور انجام کارهای حسابداری گروه PSA به عنوان تصاحب کننده و ادغام به عنوان تصاحب معکوس تلقی شود.»

که خیلی به زبان ساده نشان می دهد آن چه در حال اتفاق است، تصاحب است تا ادغام و شاهد ماجرا هم این است که از ۱۱ عضو تشکیل دهنده ی هیئت مدیره استلانتیس ۶ نفر به PSA‌ مرتبط هستند. همین تصمیم FCA‌ را در هیئت مدیره در اقلیت قرار می دهد، اولین مدیر عامل استلانتیس هم کارلوس تاوارس خواهد بود که در حال حاضر مدیر عامل گروه PSA‌ است.

این که تمام این ها چه معنی برای آینده فیات-کرایسلر دارد، ‌ هنوز چندان روشن نیست و آینده مشخص خواهد کرد. این شایعه مطرح است که با شکل گیری استلانتیس دیگر برندهای PSA و FCA‌ وجود نخواهند داشت. در این ۱۱ عضو، وضعیت کرایسلر چندان جالب نیست چه رسد به وضعیت لانچیا Lancia.  هر چقدر که تلاش صورت می گیرد که ادغام در بین شرکت هایی صورت بپذیرد که «هم شأن» و «همتراز» باشند اما در این ادغام بین PSA‌ و FCA‌ برخی از شرکت ها «هم شأن تر»! از بقیه شرکت ها هستند.

کد خبر: ۵۷٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha