۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
درباره پیش فروش نفت، دولت آینده باید تصمیم بگیرد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

درباره پیش فروش نفت، دولت آینده باید تصمیم بگیرد

عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس به طرح دولت برای پیش فروش نفت اشاره و بیان کرد: پیش فروش نفت باید زمانی صورت بگیرد که دولت آینده مستقر شود، دولت فعلی نمی تواند این کار را انجام دهد.

 به گزارش بازار، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید بودجه را به گونه ببندد که دچار کسری بودجه نشود، گفت: برای رسیدن به این امر مهم، نیاز است هزینه ها و درآمدها واقعی نوشته شود و اگر نیاز به پولی داشته باشد که وقفه عمرانی نداشته باشد، این دولت حق ندارد برای دولت بعدی بدهی ایجاد کند و بهتر است هزینه را سال آینده واقعی ببیند.

وی به طرح دولت برای پیش فروش نفت اشاره و بیان کرد: پیش فروش نفت باید زمانی صورت بگیرد که دولت آینده مستقر شود و نفت را تحویل مشتری دهد و دولت فعلی نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا سال آینده زمان دولت فعلی به پایان می رسد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید هزینه ها و درآمدها را به صورت دقیق استخراج کند، گفت: باید به دنبال راه هایی باشیم که بتوانیم نف بفروشیم و از خام فروشی جلوگیری کنیم و در این راستا باید به سمت تولید فرآورده های نفتی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه جهت تولید فرآورده های نفتی باید صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی را مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: با انجام این کار هم می توانیم مشکل اشتغال را در کشور کل کنیم و هم درآمد پایداری داشته باشیم.

عباسی با تصریح بر اینکه دولت اگر بخواهد فقط روی فروش نفت تکیه کند اشتباه می کند، اظهار کرد: اگر می توانیم از حوزه های دیگر مانند معدن عایدی داشته باشیم، بهتر است روی این بخش ها سرمایه گذاری کنیم و مشکلات اشتغال کشور را رفع کنیم.

کد خبر: ۵۷٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha