۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
دما در تهران به حدود ۷ درجه خواهد رسید
کارشناس سازمان هواشناسی:

دما در تهران به حدود ۷ درجه خواهد رسید

سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

به گزارش بازار، امیر سرکرده افزود: در بیشتر نواحی غربی و شمالی کشور باران گزارش شده است و پیش بینی می‌شود بارش‌ها تا امشب ادامه یابد.

وی گفت: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل همچنین استان کردستان و زنجان بارش برف همراه با باران رخ می‌دهد. این در حالیست که در نواحی جنوبی‌تر، بارش‌ها به صورت باران همراه با رگبار و رعد و برق است.

سرکرده افزود: در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه امروز بارش باران خواهیم داشت. در استان لرستان چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برف و باران با هم رخ می‌دهد و در شمال استان فارس بارش همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در استان اصفهان و در استان یزد باید بطور پراکنده منتظر بارش باشیم. در سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان امروز بارش خواهیم داشت. در دامنه‌های جنوبی البرز هسته بارش‌ها در استان‌هایی مثل تهران، قزوین، البرز، زنجان و سمنان قرار دارد؛ بنابراین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این نواحی وجود دارد.

سرکرده افزود: در استان قم هم مثل دیگر نواحی بارش خواهیم داشت. این بارش‌ها به تدریج به نواحی شمال شرق کشیده می‌شود. هموطنان در خراسان شمالی و خراسان رضوی از شب باید منتظر بارش باشند. پیش بینی می‌شود شدت و فعالیت سامانه بارشی بر روی استان‌های حاشیه زاگرس مرکزی باشد.

وی گفت: در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد همچنین شمال استان فارس و لرستان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها را خواهیم داشت. در مسیرهای کوهستانی البرز، شمال غرب و زاگرس مرکزی بارش‌ها عمدتاً بصورت برف است.

کارشناس هواشناسی افزود: بارش‌ها به حداقل رسیده است، اما اگر کسی به ضرورت مجبور به سفر در این روزهاست حتما لوازم زمستانی به همراه داشته باشد. پیش بینی می‌شود آب‌های شمالی و جنوبی کشورمان، دریا خزر، خلیج فارس و همچنین دریای عمان و جزایر حاشیه خلیج فارس، کیش، قشم و خارک مواج باشند.

وی گفت: امروز بارش‌ها در تهران تا شب ادامه خواهد داشت و دما در پایتخت به حدود ۷ درجه خواهد رسید.

کد خبر: ۵۷٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha