۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
صادرات کالا از گمرکات کردستان ۵۵ درصد رشد یافت
ناظر گمرکات استان کردستان:

صادرات کالا از گمرکات کردستان ۵۵ درصد رشد یافت

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: میزان صادرات کالا از ابتدای سال جاری استان تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۵ درصد افزایش پیدا کرد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه  طی هشت ماهه امسال دو میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ تن کالا از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده است، اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده از گمرکات استان در این مدت ۹۶۴  میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۵۸ دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان افزود: از کل صادرات انجام شده یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۴۹۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۱۹۶ دلار در گمرکات استان اظهار و سپس صادر شده است.

رحمانی‌پور اعلام کرد: مجموع صادرات خروجی از گمرکات کردستان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گمرکات کردستان با شعب سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند، یادآور شد: عمده مقاصد صادراتی کالاها از مرزهای استان کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، ترکیه و بلغارستان است.

ناظرگمرکات کردستان با اشاره به اینکه وارادات کالا هم از دو گمرک سنندج و باشماق انجام می‌شود، گفت: طی هشت ماهه امسال در این دو گمرک ۲۱ هزار و ۲۴۶ تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۸۴ دلار واردات انجام شده است.

کد خبر: ۵۷٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha