۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
زنجان اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده شمش روی در خاورمیانه است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

زنجان اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده شمش روی در خاورمیانه است

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنجان اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده شمش روی در خاورمیانه است، گفت: ۸۰ درصد تولید شمش روی متعلق به این استان است. 

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، به موضوع محل جدید دپوی پسماندهای روی در زنجان اشاره کرد و گفت: محل جدید دپو مشخص شده است، با توجه به اینکه آماده شدن راه دسترسی محل دپوی جدید زمان‌بر است، به همین خاطر این موضوع هنوز بلاتکلیف مانده است.

وی اظهار کرد: دو راه بیشتر نداریم، اول اینکه فعالیت‌ها در این عرصه تا زمان آماده شدن محل جدید دپوی پسماند باید تعطیل شود که این تعطیلی ممکن است حتی چند ماه به طول بیانجامد و راهکار دوم اینکه اجازه دهیم پسماند روی در همان محل قبلی و تا زمان آماده شدن محل جدید دپو شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استان زنجان اولین و بزرگ ترین تولید کننده شمش روی در خاورمیانه است، گفت: ۸۰ درصد تولید شمش روی کشور متعلق به  این استان است. 

طاهری تاکید کرد: عمده صادرات این استان هم شمش روی است، بنابراین باید به دپوی پسماند روی بسیار توجه شود. 

وی با بیان اینکه روزانه بیش از دو هزار تن پسماند روی درشهرک صنعتی زنجان تولید می‌شود، ابراز داشت: این پسماندها بیش از ۱۵ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انبار پسماند واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان سلامت مردم را تهدید می‌کند، افزود: نگرانی های مردم در این خصوص باید رفع شود. 

کد خبر: ۵۷٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha