۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
هدفگذاری تولید سالانه افزون بر ۱۵ هزار تن میگو در قشم
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد

هدفگذاری تولید سالانه افزون بر ۱۵ هزار تن میگو در قشم

قشم- مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی برای تولید افزون بر ۱۵ هزار تُن میگو در مزارع پرورش این آبزی در قشم تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حامد عبدالهی در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه قشم به قطب مهم تولید و پرورش میگو کشور تبدیل شده است، افزود: هم اینک ۱۱ شرکت در حوزه پرورش میگو مجوز فعالیت گرفته اند و ۶ شرکت نیز در مرحله تخصیص زمین هستند.

وی گفت: تمام اراضی مربوط به پرورش میگو در قشم به صورت اجاره کوتاه مدت  است و چناچه سرمایه گذاران این حوزه در مدت یک سال بتوانند ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه را ارائه کنند، اجاره نامه بلند مدت آنها منعقد می شود.

به گفته عبدالهی؛ سیاست سازمان منطقه آزاد قشم، استفاده از فناوری مدرن برای افزایش سرانه تولید، بهبود کیفیت و اختصاص زمین کمتر در حوزه پرورش میگو می باشد.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ۹۰ درصد اراضی واگذار شده به حوزه پرورش میگو در اختیار سرمایه گذاران بومی جزیره است که با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اهمیت خروج از روش پرورش میگو به صورت سُنتی، افزود: با استفاده از شیوه متراکم و فوق متراکم در پرورش این آبزی، سیاست این صنعت را به سمت و سوی برداشت ۲۰ الی ۳۰ تُن میگو در سه هزار متر فضای تولیدی فراهم کرده ایم.

عبدالهی از فعالان صنایع شیلاتی جزیره قشم درخواست کرد به سرمایه گذاری در مراحل قبل از تولید و پس از تولید محصولات شیلاتی با هدف تکمیل چرخه ارزش افزوده این محصولات هم توجه کنند.

به گفته وی، ایجاد شهرک شیلاتی برای تمامی مراحل پس از تولید شامل حوزه های بسته بندی، انجماد، بازاریابی، حمل و نقل، بِرندسازی و فروش میگو در بازارهای هدف یکی از مهمترین برنامه ریزی های صورت گرفته در مسیر تکمیل و افزایش ارزش افزوده زنجیره تولید می باشد.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و سرمایه گذاری در حوزه شیلات یکی از فعالیت های بسیار مهم و مقرون به صرفه این جزیره است.

کد خبر: ۵٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha