۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
افزایش رویکردهای امنیتی P۲P برای حفظ حریم شخصی کاربران
انحصارسازی هویت دیجیتالی کاربران

افزایش رویکردهای امنیتی P۲P برای حفظ حریم شخصی کاربران

امروزه در شبکه های اینترنتی روشهای متعددی برای دریافت اطلاعات شخصی کاربران و ذخیره سازی در سرورهای خارج وجود دارند و با وجود اتخاذ پروتکل های امنیتی، آمار سوء استفاده از این اطلاعات به قوت خود باقی است. پروتکل های پیشنهادی کمپانی sign@ فاقد هرگونه فرایند جمع آوری وذخیره سازی اطلاعات کاربران در نمایه های اینترنتی خواهد بود.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: کمپانی اتساین" @" در نظر دارد اینترنت امن تر و انسان محور، مبتنی بر تامین مالکیت و کنترل واقعی اطلاعات شخصی را برای کاربران فراهم کند؛ در همین راستا، این شرکت در ماه گذشته برنامه های جدیدی را روانه بازار نمود که براساس پروتکل های حریم خصوصی خود پایه گذاری شده اند. این شاخص های استاندارد جدید در تلاش هستند تا نحوه فروش، انجام معامله فروشندگان آنلاین و شرکت های آنلاین  را با اطلاعات شخصی میلیاردها کاربر اینترنتی تحول بخشد.

پروتکل sign امکان تعامل آنلاین واقعی بین کاربران  را فراهم می کند که کاملاً ایمن و در نهایت قابل تنظیم هستند. هیجان انگیزترین بخش این تعامل آنلاین این است که داده های شخصی شما هرگز در سرور ما یا سرورهای دیگر ذخیره نمی شود، زیرا پروتکل های طراحی شده به راحتی دو دستگاه را به هم متصل می کند و در مراحل اولیه هویت کاربران تأیید می کند ودیگر نیازی به ذخیره سازی اطلاعات شخصی افراد برای ورود به سیستم نیست و داده ها مسقیمابدون میانجی عامل سوم بین کاربران انتقال داده خواهد شد

به گفته باربارا تالنت بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اتساین، عمده ترین هدف برنامه فوق، کنترل تمامی اطلاعات شخصی کاربران در فضاهای اینترنتی است. وی در ادامه افزود، هر بیت از اطلاعات شخصی بصورت آنلاین به دست می آید، ذخیره می شوند و سپس سازماندهی می شوند و برای فروش، ردیابی و حتی نمایه سازی افراد روی کره زمین مورد استفاده قرار می گیرند. برای شروع انقلاب جدید داده ها، شرکت وی دو برنامه شاخص را که بر روی پروتکل @ طرح ریزی شده اند، را منتشر کرد و برنامه سوم قرار است به زودی منتشر شود. تالنت خاطرنشان شد : این برنامه ها سرویس داده های شخصی امن تری را ارائه می دهند؛ وبرای شروع تنها کافی است  اپلیکیشن های جدید را دانلود کرده و از طریق شناسه آنلاین معروف به sign برنامه ها را باز کنید.

به گفته تالنت، پروتکل sign امکان تعامل آنلاین واقعی بین کاربران  را فراهم می کند که کاملاً ایمن و در نهایت قابل تنظیم هستند. هیجان انگیزترین بخش این تعامل آنلاین این است که داده های شخصی شما هرگز در سرور ما یا سرورهای دیگر ذخیره نمی شود، زیرا پروتکل های طراحی شده به راحتی دو دستگاه را به هم متصل می کند و در مراحل اولیه هویت کاربران تأیید می کند ودیگر نیازی به ذخیره سازی اطلاعات شخصی افراد برای ورود به سیستم نیست و داده ها مسقیمابدون میانجی عامل سوم بین کاربران انتقال داده خواهد شد. وی در ادامه افزود: یکی ازمهم ترین کاربر دهای این پروتکل جدید، بهبود وضعیت کاربران غیر تجاری است که فاقد سرورهای IT خود هستند؛ حتی می تواند استفاده از اینترنت را برای داده های شخصی کاربران هنگام کار در خانه ایمن تر کند.   وی اظهار داشت، در آینده نچندان دور ما برای همه signs فعال شده سروهای@  قابل اعتماد و ایمن به صورت رایگان ارائه می دهیم. پروتکل sign@ برای تمامی افراد اعم از شخصی و تجاری قابل استفاده خواهدبود  و برای شروع حداقل اطلاعات مورد نیاز کاربران همانند شماره تماس و ایمیل جمع آوری خواهند شد.

یک sign @ چیزی شبیه نام کاربری است با یک تفاوت عمده، در پروتکل" نام کاربری" ازسرویس های آنلاین برای دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده می شود، امادر نوع پروتکل sign@، سرویس آنلاین از این پروتکل برای دستیابی به اطلاعات کاربر استفاده می کند بدون اینکه داده ها رویت شوند و یا در جایی ذخیره گردند. در حالت کلی  نرم افزار signs@  درگاه ورودی به اطلاعات شخصی کاربران محسوب می شود به گونه ای که پروتکل فقط بر اساس شرایط شما اجازه استفاده از آن ها را صادر می کند

راب اندرل مدیر این پروژه ، هسته ای ترین ماهیت پروتکل های اتساین را حفظ حریم شخصی افراد برشمرد، به اعتقاد وی بیشتر داده های شخصی افراد در حال حاضر در مالکیت عموم قرار دارد و کنترل آنها به حوزه شخصی افراد سخت خواهد بود؛ به گفته وی، اکنون در سراسر اینترنت روش های زیادی برای گرفتن اطلاعات شخصی افراد به خدمت گرفته شده اند و برای خلاص شدن از این وضعیت تنها ایجاد تغییرات ساختاری در ماهیت اینترنت پاسخگو خواهد بود وی پیشنهاد پروتکل sign @ را برای حذف روشهای ضبط و ذخیره اطلاعات افراد در سرورهای آنلاین را، منطقی ترین گزینه موجود خطاب کرد. با استناد به سخنان وی، سطح امنیتی که پروتکال signs @ ارائه خواهند داد به طور بالقوه مانع بسیاری از جرایم سایبری خواهد شد. البته به اعتقاد راب اندرل، پروتکل sign زمانی باعث ایجاد ایمنی بیشتر افراد خواهد شد که به تنها ابزار و فرایند جمع آوری و محافظت از داده های کاربر تبدیل شود.

براساس گزارشهای کمپانی اتساین، یک sign @ چیزی شبیه نام کاربری است با یک تفاوت عمده، در پروتکل" نام کاربری" از سرویس های آنلاین برای دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده می شود، امادر نوع پروتکل sign@، سرویس آنلاین از این پروتکل برای دستیابی به اطلاعات کاربر استفاده می کند بدون اینکه داده ها رویت شوند و یا در جایی ذخیره گردند. در حالت کلی  نرم افزار signs@  درگاه ورودی به اطلاعات شخصی کاربران محسوب می شود به گونه ای که پروتکل فقط بر اساس شرایط شما اجازه استفاده از آن ها را صادر می کند. به طور سنتی، داده های کاربران در سرورهای سراسر جهان که  متعلق به شرکت ها هستند، ذخیره می شوند؛ اما در پروتکل @ داده های رمزگذاری شده شما را در سرور @ خود ذخیره می کنید که فقط برای شخص شما قابل دسترسی خواهند بود. "رمز" سرور شخصی شما در تلفن یا رایانه و یا هر وسیله شخصی دیگر که از امنیت بالایی برخوردار است ذخیره می شود و فقط توسط شما قابل دسترسی است. حتی پروتکل sign@ به کاربران این امکان را می دهد که زمان و موارد دسترسی به اطلاعات شخصی را تعیین کنند.

راب اندرل مدیر این پروژه ، هسته ای ترین ماهیت پروتکل های اتساین را حفظ حریم شخصی افراد برشمرد، به اعتقاد وی بیشتر داده های شخصی افراد در حال حاضر در مالیکت عموم قرار دارد و کنترل آنها به حوزه شخصی افراد سخت خواهد بود؛ به گفته وی، اکنون در سراسر اینترنت روش های زیادی برای گرفتن اطلاعات شخصی افراد به خدمت گرفته شده اند و برای خلاص شدن از این وضعیت تنها ایجاد تغییرات ساختاری در ماهیت اینترنت پاسخگو خواهد بود وی پیشنهاد پروتکل sign @ را برای حذف روشهای ضبط و ذخیره اطلاعات افراد در سرورهای آنلاین را، منطقی ترین گزینه موجود خطاب کرد

معرفی برنامه های پشتیبانی کننده پروتکل های @

Persona

این برنامه به کاربران امکان می دهد یک نمایه عمومی را درست کنند و  با خیال راحت اطلاعات مهم همانند: اطلاعات تماس، داده های مکانی، پروفایل های شبکه های اجتماعی و غیره را ذخیره کنند. هنگامی که یک شرکت یا فرد به دنبال دستیابی به داده های شخصی شما است، این برنامه مانع از دریافت هر چیزی می شود که شما تمایل ندارید.

Buzz

این روش قابلیت ایجاد ارتباطهای گروهی را ایجاد می کند و  هر بار که در نمایه خود تغییری ایجاد کنید اعم از آدرس ایمیل جدید، شماره تلفن، آدرس پستی و غیره - کلیه مخاطبین تأیید شده به صورت خودکار آن اطلاعات را دریافت می کنند.

Mosphere

این برنامه، اشتراک گذاری فایل های بین کاربران با نمایه های کاملا رمزگذاری شده از طریق اینترنت در زمان واقعی را  امکان پذیر می کند. امنیت جامع  @ چارچوبی را برای انتقال اطلاعات حساس در هر دستگاه تلفن همراه، بدون در نظر گرفتن مکان، بدون ترس از رهگیری فراهم می کند و  داده ها هرگز در سرور فضای ابری ذخیره نمی شوند و بدون وقفهو به طور مستقیم به گیرنده ارسال می کند.

کمپانی @ در نظردارد تمای شرکت های تجاری با سروی های شخصی را به سمت استفاده از این پروتکل جدید سوق دهد، این مجموعه امیدوار است که پروتکل های پیشنهادی امینت اطلاعات شخصی کاربران را افزایش دهد و از بسیاری از جرایم سایبری ممانعت کند.

کد خبر: ۵۷٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha