۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
میزان تولید آبزیان در کرمان طی ۶ سال ۳ برابر شد
مدیر شیلات استان کرمان:

میزان تولید آبزیان در کرمان طی ۶ سال ۳ برابر شد

کرمان- ابوالقاسمی، مدیر شیلات استان کرمان گفت: در طول شش سال گذشته میزان تولید آبزیان در استان کرمان سه برابر شده است.

رها ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه بالغ بر ۳ هزار تن انواع آبزیان در کرمان تولید می شود، اظهار داشت: این میزان در سال ۹۲ نزدیک به هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه، تکثیر و پرورش برخی آبزیان در دستور کار شیلات قرار گرفته است، عنوان کرد: به طور قطع میزان تولید آبزیان در کرمان در سال جهش تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ابوالقاسمی از جمله این طرح‌ها به توسعه، تکثیر و پرورش آرتمیا اشاره کرد و افزود: کرمان با ظرفیت تولید ۳ تن آرتمیا به عنوان بزرگترین مرکز تولید آرتمیا در کشور شناخته شده است.

مدیر شیلات استان کرمان همچنین از راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردآبی در شهرستان بردسیر خبر داد و یادآور شد: ظرفیت تولید ۳ میلیون قطعه ماهی سردآبی در این شهرستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: شرایط استفاده از ظرفیت تمام استخرهای ذخیره آب کشاورزی برای پرورش آبزیان فراهم شده و تلاش شده حتی از آب‌های شور و بلامصرف بخش کشاورزی نیز در این زمینه به نحو مطلوب استفاده شود.

ابوالقاسمی از تلاش برای توسعه واحدهای تولید و پرورش ماهیان خاویاری در کرمان خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت پرورش این ماهی در کرمان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با سرمایه گذاری خوب بخش خصوصی، تحولی در این بخش ایجاد کنیم.

وی همچنین به تشریح برنامه های ترویجی شیلات استان کرمان در زمینه افزایش مصرف آبزیان خبر داد و بیان کرد: از طریق‌ آموزش‌های مجازی و رسانه‌ای در تلاش برای فرهنگ سازی در زمینه تولید و پرورش و مصرف آبزیان هستیم.

ابوالقاسمی همچنین عنوان کرد: تعاونی‌های آبزی‌پروری در برخی مناطق روستایی کرمان راه اندازی شده و شیلات کرمان از این رویکرد به ویژه در مناطق محروم روستایی حمایت می کند.

کد خبر: ۵۷٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha