۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کاهش ۴۳ درصدی سفرهای برون شهری/ لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومانی هنوز موجود است
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در گفتگو با بازار اعلام کرد

کاهش ۴۳ درصدی سفرهای برون شهری/ لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومانی هنوز موجود است

باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه محدودیت سفرها نمی تواند دلیلی بر افزایش تعداد مسافران برون شهری باشد گفت: بر اساس آمارهای استخراج شده در حال حاضر میزان تعداد مسافران برون شهری ۴۳ درصد و میزان سفرها ۲۴ درصد کاهش دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: طی دو هفته گذشته که ستاد ملی مبارزه با کرونا میزان محدودیت ها را برای سفر با خودروهای شخصی را بیشتر کرد برخی از مسافران مجبور به استفاده از سایر ناوگان های حمل و نقل به خصوص ناوگان مسافری و اتوبوس شدند. 

ارزان بودن و در دسترس تر بودن اتوبوس باعث شده تا اغلب مسافران این ناوگان را برای رفت و آمد خود انتخاب کنند. 

کاهش ۴۳ درصدی مسافران و ۲۴ درصدی تعداد سفرها
داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد مسافران اتوبوس های برون شهری این روزها به دلیل محدودیت های اعمال شده برای سفر افزایش یافته اسنت؟ گفت: تغییر آنچنانی در میزان سفر و یا مسافران نداشته ایم . اما ملاک و سنجش بر اساس عملکرد سال گذشته است. وی افزود: آمارها نشان می دهد که تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۳ درصد کاهش نشان می دهد. به هر حال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که مورد تایید ما هم هست باعث شد تا در کنار کاهش تعداد مسافران ، تعداد سفرها نیز حدود ۲۴ درصد کاهش داشته باشد.

باقرجوان با اشاره به اینکه این آمارها به هر حال نشان می دهد که مردم هم چندان علاقمند به سفر در این دوران کرونایی نیستند ادامه داد: به هر حال در پایانه های مسافری سفرهای ضروری هم در کنار برخی سفرهای غیر ضرور انجام می شود. اما ما به شدت در هنگام خرید بلیط چه از طریق سایت ها و چه در هنگام سوار شدن بر اتوبوس ها تمام موارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم. 

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف به اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا است بنابراین تمام تلاش و تدابیر ما بر این استوار است که از صدور بلیت برای مسافران کرونایی ممانعت شود.

مسافرانی که در لحظه خرید بلیت چه از طریق اینترنت و چه در لحظه سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی برون شهری چک شده و با وارد کردن کد ملی مسافر، با لیست وزارت بهداشت در سیستم انطباق داده می‌شود و بر اساس آن، از ورود افرادی که تست مثبت کرونا دارند ممانعت می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که این اقدامات چگونه صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: تب سمجی از روز اول ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در دستور کار ما قرار گرفت و در حال حاضر نیز این اقدام با تدابیر بهتر و با دقت بیشتری صورت می گیرد. اما به هر صورت مسافرانی که در لحظه خرید بلیت چه از طریق اینترنت و چه در لحظه سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی برون شهری چک شده و با وارد کردن کد ملی مسافر، با لیست وزارت بهداشت در سیستم انطباق داده می‌شود و بر اساس آن، از ورود افرادی که تست مثبت کرونا دارند ممانعت می‌شود.

در حال حاضر طبق بخشنامه ای که صورت گرفته در برخی اتوبوس های تک صندلی که مشخصا مسافران در صندلی های تک نفره مشکلی ندارند و در صندلی های دو نفره نیز مسافران به صورت تکی و در کناره پنجره اتوبوس مسقر خواهند شد

باقرجوان در پاسخ به این پرسش که در پروازهای داخلی طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ۶۰ درصد پذیرش مسافر صورت می گیرد. آیا در اتوبوس های بین شهری نیز این روش اعمال می شود؟ گفت: در حال حاضر طبق بخشنامه ای که صورت گرفته در برخی اتوبوس های تک صندلی که مشخصا مسافران در صندلی های تک نفره مشکلی ندارند و در صندلی های دو نفره نیز مسافران به صورت تکی و در کناره پنجره اتوبوس مستقر خواهند شد. 

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره اینکه سقف مسافرگیری در ناوگان اتوبوسی و تاکسی‌های بین شهری به چه شکل خواهد بود تصریح کرد: در حال حاضر در ناوگان اتوبوسی در اتوبوس‌های ۴ صندلی در هر ردیف، دو مسافر «چسب شیشه» سوار می‌شود و در اتوبوس‌های ۳ صندلی در هر ردیف، ردیف وسط باید خالی بماند.

وی ادامه داد: شرایط در حمل و نقل جاده‌ای باید به گونه‌ای باشد که به ناوگان جاده‌ای عمومی اعتماد شود، هر چند ترجیح‌ می دهیم که مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند. اما با توجه به ممنوعیت ورود با پلاک‌های غیر بومی به شهرها، در صورتی که مردم نیاز به انجام سفر داشتند، می‌توانند به ناوگان حمل و نقل عمومی اعتماد کنند.

باقرجوان در پاسخ به این پرسش که آیا در این مدت دو هفته ای که سفرها محدود شده است آیا مسافری که از سفر منع شده باشد داشته اید؟ گفت: تاکنون افرادی که از سفر منع شده‌اند در سفرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی تا پایان هفته گذشته، ۷۰۰ نفر بوده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد تا به رانندگان تسهیلات ۶ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت شود. تاکنون به ۹۰ درصد یعنی حدود ۹۹ هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به این پرسش که از آخرین وضعیت دریافت تسهیلات رانندگان ناوگان حمل و نقل بین شهری چه خبر؟ گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد تا به رانندگان تسهیلات ۶ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت شود. تاکنون به ۹۰ درصد یعنی حدود ۹۹ هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند. مابقی رانندگان نیز یا چگ برگشتی داشتند و نتوانستند از این تسهیلات بهره مند شوند و یا اینکه متقاضی این تسهیلات نبودند. 

لاستیک های با ارز دولتی در انبارها موجود است
وی در پاسخ به این سئوال که آیا هنوز از لاستیک های با ارز دولتی در انبارها موجود است گفت: در حال حاضر هنوز از لاستیک های با ارز ۴۲۰۰ تومانی در انبارها موجود است و قیمت آن نیز ثابت است.

باقرجوان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد که قیمت بلیط اتوبوس نیز همانند بهای بلیط هواپیما افزایش یابد؟ گفت: بهای بلیط اتوبوس یک بار در فروردین ماه افزایش داشت و قرار نیست که باز هم دچار افزابش شود.

کد خبر: ۵۷٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha