۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
گسترش قوای محرکه توسط مزدا صورت می گیرد
پیشرانه هیبرید و الکتریکی سامورایی جسور

گسترش قوای محرکه توسط مزدا صورت می گیرد

هفته گذشته خبری از شرکت خودروسازی مزدا مبنی بر تولید پیشرانه‌های جدید منتشر شده است که در آن از نسل جدید قوای محرکه‌ محصولات آتی این خودروساز صاحب سبک ژاپنی حکایت دارد. این شرکت خودروساز ژاپنی در حال طراحی و ساخت پیشرانه‌های شش سیلندر است.

بازار؛ گروه خودرو: حدود یک هفته گذشته خبری از شرکت خودروسازی مزدا مبنی بر تولید پیشرانه‌های جدید منتشر شده است که در آن از نسل جدید قوای محرکه‌ محصولات آتی این خودروساز صاحب سبک ژاپنی حکایت دارد.

قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی‌های موتورهای احتراق داخلی و از طرفی استفاده از موتورهای الکتریکی و رشد هیبریدی‌ها و الکتریکی‌ها، منجربه شده تا خودروسازان به تبع از چنین شرایط حاکم بر این صنعت پیروی کنند و پیشرانه‌های کم حجم با تعداد سیلندر پایین‌تر به تولید برسانند. کمپانی مزدا به دنبال توسعه چهارسیلندرهای دولیتری و ۲.۵لیتری اسکای‌اکتیو خود است که گفته می‌شود، با استفاده از سیستم سوخت‌رسانی جدید هم به لحاظ نرم‌افراز و سخت‌افراز، توانسته ۷درصد راندمان خانواده اسکای‌اکتیو را افزایش و حدود ۳.۵درصد کاهش آلایندگی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

اما نکته مهم این است که شرکت خودروسازی مزدا در حال طراحی و ساخت پیشرانه‌های شش سیلندر است که در این قوای محرکه جدید آنطور که مجله اتومبیل خبر می‌دهد، سیستم ۴۸ولتی هیبرید متوسط نیز روی محصولات آتی که با چنین قوای محرکه قدرتمندی عرضه می‌شود، هماهنگ خواهد شد. پیش‌تر نیز مزدا برای توسعه محصولات هیبرید خود از بهره‌گیری هیبرید متوسط گفته بود، همچنین قرار است که سیستم ۴۸ولتی در ابتدای سال ۲۰۲۱ با خانواده اسکای‌اکتیو نیز کوپل شود.

کد خبر: ۵۷٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha