۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
مخالف برگزاری نمایشگاه های مناسبتی به سبک فعلی هستم/ اولویت با اصناف گرگان است
فرماندار گرگان:

مخالف برگزاری نمایشگاه های مناسبتی به سبک فعلی هستم/ اولویت با اصناف گرگان است

گرگان- فرماندار گرگان ضمن مخالفت با برگزاری بدون نظارت نمایشگاه های مناسبتی در گرگان گفت: اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد اولویت با اصناف گرگان است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، گلایه اصناف شهرستان گرگان درباره بازارچه های مناسبتی که ایجاد می شود را به حق دانست و اظهار کرد: اصناف شهرستان اعلام کردند که ایجاد بازارچه ها رقابت کاذب با بازاریانی است که مجوزهای لازم را اخذ کرده اند مالیات می پردازند.

وی با بیان این که برخی از نمایشگاه ها و بازارچه های مناسبتی مثل شب یلدا بدون اخذ مجوز و توسط دستگاه هایی همچون میراث فرهنگی ایجاد می شود، افزود: با این گونه بازارها مخالف هستم اما باید اصناف هم کمک کنند اجناس با قیمت پایینتر به دست مردم برسد.

حمیدی تاکید کرد: اگر قرار هست چنین نمایشگاه هایی برگزار شود متولی باید خود اصناف باشد و از فروشندگان و صنف های خود شهر گرگان در این نمایشگاه ها حضور داشته باشند.

وی با این وعده که نمایشگاه ها و بازارچه های مناسبتی را نظام مند می کنیم، گفت: رویکرد اول ما در نظام مند کردن بازارچه ها این است که اجناس با مرغوبترین کیفیت و کمترین قیمت دست شهروندان برسد.

فرماندار گرگان ادامه داد: رویکرد دوم این است که حتما فروشندگان این بازارها با اولویت اصناف گرگان، بعد استان و سپس خارج از استان انتخاب شوند.

وی با بیان این که سعی می کنیم تولی گری را به خود اصناف بدهیم، افزود: متولی باید اتاق اصناف شهرستان باشد تا هم هدایت این مسیرها را انجام دهد و هم مسئولیت کیفیت و قیمت کالاها را  بپذیرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری گریبانگیر هستند و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا هم مشکلات مردم کمتر شود و هم از اشتغال استان و شهرستان حمایت شود.

گفتنی است هم زمان با شب یلدا نمایشگاهی در محل پارک شهر گرگان برگزار شد که در آن از شهرها و استان های دیگر اقدام به فروش آجیل و شیرینی می کردند و این مساله با اعتراض اصناف گرگان همراه شد.

کد خبر: ۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha