۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
بازگشت ارزش به پول ملی در درازمدت
کارشاس حوزه اقتصاد تشریح کرد

بازگشت ارزش به پول ملی در درازمدت

هشی، اقتصاددان تصریح کرد: دولت برای بازگرداندن ارزش پول ملی راه ساده‌ای را پیش روی خود ندارد و نمی‌توان انتظار تحقق آن را در مدت زمان کوتاهی داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، عباس هشی اقتصاددان با بیان اینکه بخشی از دلیل کاهش ارزش پولی ملی در ۴ دهه اخیر به مسائل تحریم و محدودیت‌های بین المللی مرتبط است، اظهار کرد: اما بخش عمده آن ناشی از کسری بودجه‌ دولت‌ها بوده و این به معناست که مدیریت درستی بر منابع و مصارف وجوه نبوده و این در حالی است که اقتصاد ما متکی بر نفت است و اقتصاد متکی بر مالیات نداریم.

هشی تصریح کرد: اقتصاد زیرزمینی، بی‌انضباطی مالی و عدم استفاده از گزارش‌های حسابرس‌های مستقل در دولت ها منجر به کاهش ارزش پول شده و به نظر می‌رسد دولت برای بازگرداندن ارزش پول ملی راه ساده ای را پیش روی خود ندارد و نمی‌توان انتظار تحقق آن را در مدت زمان کوتاهی داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط رییس بانک مرکزی توانست موفق باشد و این انجام وظیفه را تا حدودی محقق کند که جلوی کاهش سریع ارزش پول ملی را  گرفته باشد که آن هم در شرایطی بوده است که دسترسی به منابع ارزی و درآمدهای نفتی داشتیم.

به گفته این اقتصاددان، باید فساد کاهش یابد، ‌ انضباط مالی برقرار و از صورت های مالی حسابرسی شده حسابرس مستقل استفاده شود تا بتوان به مرور شاهد بازگشت ارزش به پول ملی و حفظ آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به طرح تامین کالاهای اساسی مجلس گفت: به هر حال نمایندگان مجلس باید رای دهندگان خود که مردم هستند را راضی نگه دارد. هشی افزود: به هر حال نمایندگان فعلی مجلس در اول کار هستند و هر روز به شهرشان می‌روند و خوبی نماینده شهرستان‌ها هم این است که وقتی در شهر خودشان هستند باید جوابگوی مردم باشند.

کد خبر: ۵۶٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha