۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
سرمایه‌گذاری که در مشگین‌شهر پا عقب نکشید؛ حدید مبتکران در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری که در مشگین‌شهر پا عقب نکشید؛ حدید مبتکران در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها

اردبیل- شرکت صنعتی حدید مبتکران در مشگین‌شهر که اقدام به تولید کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین کرده در صدد دور زدن تحریم‌ها و تولید قطعات حساس خودرویی است.

مرتضی الله‌وردی مدیرعامل شرکت حدید مبتکران در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در این شهرک که از سال گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی و با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل آغاز کرد، بیش از ۳۳ سالن مجهز به تجهیزات و امکانات مدرن در تلاش برای تولید کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین هستند تا عرضه آنها به شهرداری‌ها و مجموعه‌های صنعتی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت حدید مبتکران با بیان اینکه این واحد تولیدی توان تولید روزانه ۲۵ دستگاه کامیون را دارد، تصریح کرد: برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان به ویژه از سوی آمریکا و شرکت‌های اروپایی، سعی و تلاشمان بر تولید داخلی و تکیه بر توانمندی صنعتگران بومی است تا زمینه ارتقا تولید و همچنین تأمین قطعات مورد نیاز خودروها را به نحوی مطلوب فراهم کنیم.

وی به سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: به رغم این همه سرمایه‌گذاری، ما همچنان از وجود زیرساخت برق پایدار در این شهرک محروم هستیم که انتظار می‌رود شرکت توزیع برق و مسئولان استان نسبت به تأمین برق ۲۰ مگاوات در این مجتمع هر چه سریعتر اقدام جدی و اساسی را انجام دهند.

اللهوردی به راه‌اندازی خط تولید متنوع در این مجتمع اشاره کرد و افزود: ما تاکنون خط تولید بدنه خودرو، موتور خودرو و همچنین قالب‌سازی را راه‌اندازی کردیم و تلاشمان بر این است تا با تولید موتور و گیربکس داخلی زمینه شکسته شدن تحریم‌های کشورهای اروپایی و شرکت‌های معتبر جهانی را به نحوی فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت حدید مبتکران در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بدون اینکه ریالی تسهیلات از بانک دریافت کنیم تنها با هدف تقویت تولید و اشتغال در این منطقه محروم مشگین‌شهر حضور پیدا کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا ظرفیت اشتغال را در این مجموعه بالا ببریم.

اللهوردی از راه‌اندازی خط تولید صندلی خودروهای سبک و سواری در ایران خبر داد و اضافه کرد: با همکاری ایران خودرو تولید صندلی را در یکی از سالن‌های این مجموعه آغاز کردیم و به صورت کیفی توان تولید صندلی را به تعداد ۵۰ تا ۷۰ عدد روزانه در این مجموعه داریم.

وی با قدردانی از همراهی خوب استاندار اردبیل و مدیریت سازمان صمت استان در کمک به این مجموعه بیان کرد: امیدواریم سایر مدیران و مسئولان استان نیز دلسوز چنین مجموعه‌های بخش خصوصی باشند تا سرمایه‌گذاران با قوت قلب بیشتر بستر تولید و اشتغال را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت حدید مبتکران از مدیران مجموعه آب استان نیز خواست تا نسبت به تأمین آب این مجموعه بدون تعهدات دست و پاگیر اقدام کرده و زمینه رشد و بالندگی این مجموعه را در مسیر قدرت‌نمایی کشورمان در عرصه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین فراهم کنند.

کد خبر: ۵۶٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha