۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ظرفیت های اقتصادی کشور نادیده گرفته شده است
کارشناس مسائل اقتصادی:

ظرفیت های اقتصادی کشور نادیده گرفته شده است

عزتی، استاد دانشگاه ضمن اشاره به مشکلاتی از جمله تحریم و تورم، گفت: با وجود این مشکلات، می‌توانیم بخشی از ظرفیت‌های کشور را در راستای ارتقاء تولید برای بهبود معیشت مردم فعال کنیم.

به گزارش بازار، مرتضی عزتی استاد دانشگاه در خصوص ظرفیت های عملی کشور برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با توجه به منویات صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه نقطه مشترک همه اقتصاددانان دنیا برای بهبود وضعیت مردم هر کشور، رشد تولید است، گفت: رکود به معنی افت کردن تولید است و در این راستا و در چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با واژگان مختلف بر تولید تاکید کردند زیرا اساسی‌ترین عامل برای بهبود معیشت مردم در همه کشورهای دنیا، تولید است.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت‌های خوبی در ایران برای رشد تولید وجود دارد، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها هم در حوزه منابع طبیعی، نیروی انسانی و دانش فنی در کشور دیده می‌شود اما متاسفانه در حوزه سرمایه مالی دچار کمبود هستیم.

این استاد دانشگاه افزود: اگر بتوانیم سرمایه خوبی برای بخش تولید کشور جذب کنیم، می‌توانیم ظرفیت های موجود را کنار هم بگذاریم و به رشد اقتصادی خوبی برسیم. البته اگر سرمایه‌های محدودی که در کشور وجود دارد را هم بتوانیم هدایت کنیم، می‌توانیم در حوزه تولید رشد داشته باشیم اما در هر صورت اگر قصد داشته باشیم یک جهش سنگینی در تولید داشته باشیم، نیازمند سالانه ده ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به مشکلاتی از جمله تحریم و تورم، عنوان کرد: با وجود این مشکلات، می توانیم بخشی از ظرفیت‌های کشور را در راستای ارتقاء تولید برای بهبود معیشت مردم فعال کنیم و بدون تردید با بهبود تولید، شاهد رشد اشتغال و درآمد اقشار آسیب‌پذیر هستیم.

عزتی یادآور شد: بسیاری از مسئولین کشور به دلایل مختلف از جمله سیاست زدگی، دچار روزمرگی هستند و دنبال این هستند امور را به صورت روزمره حل کنند. اصلاحات ساختاری و پایه برای استفاده از این ظرفیت‌ها در کشور کمتر رخ می دهد در حالی که اصلاحات ساختاری در بهبود فضای کسب‌وکار، استفاده از منابع و حمایت از کارآفرینان و همچنین رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

وی با تصریح بر اینکه ظرفیت اقتصادی در کشور نادیده گرفته شده است، بیان کرد: متاسفانه معیشت مردم هر روز در حال بدتر شدن است و این ناشی از عدم انجام وظایف مسئولین بر اساس قانون است و رهبر معظم انقلاب با واژه همت نداشتن برخی از مسئولین، به آن اشاره کردند.

کد خبر: ۵۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha