۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
وظایف حاکمیتی شرکت دخانیات، باید بازگردد
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

وظایف حاکمیتی شرکت دخانیات، باید بازگردد

افضلی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: سیاست گذاری‌های کلان در حوزه صنعت دخانیات، باید بازنگری شود از جمله این سیاستگذاری ها، حذف وظایف حاکمیتی شرکت دخانیات است که باید به این شرکت بازگردد.

به گزارش بازار، سیاوش افضلی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: در شرایط فعلی، شرکت دخانیات ایران تنها ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد البته ما برنامه داریم تا این سهم را افزایش دهیم چرا که شرکت دخانیات در گذشته سهم بیشتری از بازار داشته و با توجه به ظرفیت تولید این شرکت، باید تلاش کنیم تا سهم بیشتری از بازار را به این شرکت اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در یک دهه گذشته، اتفاقاتی باعث شده، شرکت دخانیات سهم خود را از دست دهد اتفاقاتی که به سیاستگذاری‌های کلان در صنعت دخانیات، مرتبط است.

افضلی گفت: در سطح کلان، سیاستگذاری‌هایی در صنعت دخانیات صورت گرفته که باید بازنگری شود تا از ظرفیت‌های ملی برای افزایش تولید داخلی استفاده شود چرا که برای مثال شرکت دخانیات در حال حاضر دارای پنج هزار نیروی فعال است و با شش هزار کشاورز قرارداد خرید محصول دارد، اما با این شرایط، امکان افزایش سهم شرکت دخانیات در بازار ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: از جمله این سیاستگذاری ها، حذف وظایف حاکمیتی شرکت دخانیات در سال ۹۱ است که نه تنها باعث تضعیف شرکت دخانیات شد بلکه با حذف وظایفی مثل نظارت بر تولید و جلوگیری از قاچاق بازار، ثبات خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وظایف حاکمیتی شرکت دخانیات از سال ۹۱ به حوزه‌ای در وزارت صنعت محول شده که شرایط و زیرساخت‌های انجام این وظایف را، ندارد.

افضلی تاکید کرد: باید مشخص شود که در خصوص صنعت دخانیات تکلیف چیست، آیا ما می‌خواهیم شرکت دخانیات را با همه ظرفیتش حفظ کنیم و یا می‌خواهیم این صنعت را کاملا خصوصی نمائیم.

کد خبر: ۵۶٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha