۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
پیشرفت ۴۳ درصدی طرح های آبخیزداری استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اعلام کرد:

پیشرفت ۴۳ درصدی طرح های آبخیزداری استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در ۱۵ حوزه آبخیز استان همدان با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان و با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری (مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی) در ۱۵ حوزه آبخیز استان همدان با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان و با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و برای تکمیل این طرح پیشنهاد افزایش اعتبار لازم ارائه شده است.

خزایی اجرای طرح‌های آبخیزداری را برای حفظ منابع پایه آب و خاک حائز اهمیت دانست و گفت: آبخیزداری مدیریت پایدار سرزمین است و انجام هر هکتار عملیات آبخیزداری منجر به استحصال ۵۲۰ مترمکعب آب، کاهش هشت تن فرسایش خاک و ۵.۵ تن رسوب و افزایش ۱۲۰ کیلوگرم علوفه می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز دولت به این نتیجه رسیده که برنامه‌های آبخیزداری حرکت مثبتی در راستای اقتصاد مقاومتی است از این‌رو می‌توان گفت امنیت و جهش تولید و رونق بخش کشاورزی و اقتصاد در اجرای پروژه‌های آبخیزداری نهفته است.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع این استان یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان و برای طرح‌های بیابان زدایی ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: طرح بذرپاشی، بوته‌کاری و کپه‌کاری در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع استان در حال اجراست که با بارش‌های پاییزی رشد و تقویت پوشش گیاهی مراتع را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۵۶٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha