۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
رونمایی از ۲ محصول دانش‌ بنیان مرکز مهندسی پزشکی مرکز رشد شهید باکری
در تبریز انجام می شود؛

رونمایی از ۲ محصول دانش‌ بنیان مرکز مهندسی پزشکی مرکز رشد شهید باکری

تبریز- رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی، گفت: از دو محصول دانش‌محور مرکز مهندسی پزشکی مرکز رشد شهید باکری در جشنواره جهادگران علم و فناوری رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، نادر ارسلانی اظهار داشت: اقشار دانش‌محور بسیج در حوزه بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، بسیج مهندسین به عنوان سرآمدان علمی فردا همزمان با برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری مداوم جشنواره جهادگران علم و فناوران در آذربایجان‌شرقی گفت: این جشنواره برای عملیاتی کردن نظرات، ایده‌ها و طرح‌های دانشگاهیان، اعضای خانه نخبگان سازمان و نخبگان علمی هر سال بدون وقفه و به صورت مداوم برگزار می‌شود.

ارسلانی  با بیان اینکه مدت‌ها قبل از برگزاری این جشنواره و طی جلسات مختلف مشکلات و چالش‌های استان ارزیابی شده بود، خاطرنشان کرد: طی جلسات مختلف چالش‌ها و مشکلات استان در حوزه زیست‌محیطی، فناوری‌های نوین، بازاریابی و تجاری‌سازی و … احصا و ارزیابی شده بود و از نخبگان علمی خواسته شده است برای حل این مشکلات و موارد راهکارهای علمی در سطح شهرستان، استان و ملی  ارائه‌ دهند و  در این جشنواره راهکارهای ارائه شده  از سوی نخبگان علمی و دانشگاهی بررسی شده و جوایزی به تیم های اول تا سوم داده می‌شود.

بنا به گفته وی، در جشنواره جهادگران علم و فناوری که روز پنجشنبه ششم آذرماه  با حضور نخبگان دانشگاهی، اقشار دانش‌محور و اعضای خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی به صورت ویدئوکنفرانس در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار می‌شود از دو محصول دانش محور  مرکز مهندسی پزشکی مرکز رشد شهید باکری  رونمایی می‌شود.

ارسلانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نقش نخبگان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب متذکر شد: نخبگان جامعه باعث جریان‌سازی در جامعه بوده و نمی‌توان از نقش نخبگان برای شایسته‌سالاری و حاکم شدن ارزش‌های علمی در جامعه چشم‌پوشی کرد.

وی، مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری را تبیین نقش نخبگان در شایسته‌سالاری جامعه ذکر کرد و ادامه داد :نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه نیازمند عزم ملی و مطالبه عمومی برای حضور نخبگان در مدیریت جامعه بر مبنای نظام شایسته‌سالاری است.

کد خبر: ۵۶٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha