۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
واگذاری ۸۸ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی در کنگان و بنک
استاندار بوشهر خبر داد؛

واگذاری ۸۸ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی در کنگان و بنک

بوشهر- استاندار بوشهر از واگذاری ۸۸ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان کنگان خبر داد و گفت: صنایع پایین‌دستی گاز در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود که لازمه آن توسعه این شهرک‌ها در شهرستان‌های استان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: طرح‌های پرورش آبزیان، دام و طیور، مجتمع‌های خدمات و رفاهی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که نشان از توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است.

وی، با تاکید بر توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر افزود: نقاطی که ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی دارند در کارگروه تخصصی معاونت امور عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صمت، جهاد کشاورزی و امور اراضی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اشتغال‌زایی، توسعه صنایع و افزایش بهره‌وری خاطر نشان کرد: احداث شهرک صنعتی در محدوده‌های بنک و کنگان مورد تاکید است که برای تحقق این مهم کارگروه ویژه تشکیل می‌شود.

گراوند با تاکید بر واگذاری ۸۸ هکتار برای ایجاد شهرک صنعتی در محدوده یاد شده گفت: با توجه به اجرای طرح‌های بالادستی صنایع گاز در منطقه پارس جنوبی، توسعه صنایع پایین دستی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر ضروری است.

وی، صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی را از نظر زیست محیطی سالم‌تر از دیگر صنایع دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها ضمن اشتغال‌زایی در مناطق، رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم می‌آورد.

استاندار بوشهر لازمه توسعه صنایع پایین دستی گاز را ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و بیان کرد: باید شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان بوشهر به ویژه شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی توسعه یابد.

گراوند با بیان اینکه استان بوشهر نباید از ظرفیت‌های صنایع پایین دستی محروم شود تصریح کرد: در این راستا باید شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کنگان، دیر و مناطق دیگر استان بوشهر ایجاد و شهرک صنعتی صنایع پایین دستی گاز و مجتمع‌های پتروشیمی ایجاد شود.

وی، با اشاره به اینکه توسعه صنایع پایین دستی به نفع استان بوشهر است افزود: جنوب استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه صنایع گاز و پتروشیمی است که باید از این ظرفیت برای توسعه صنایع پایین دستی بهره برد.

کد خبر: ۵۶٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha