۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
۴روستای هدف صنایع‌دستی در زنجان معرفی شد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۴روستای هدف صنایع‌دستی در زنجان معرفی شد

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: امسال روستاهای اندآباد، مجینه، پنبه جوق و امین آباد در شهرستان زنجان به‌عنوان روستاهای هدف صنایع‌دستی تعیین شدند.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند با بیان اینکه توسعه صنایع‌دستی روستایی جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی است، افزود: شناسایی و انتخاب روستاهای دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری، توسعه، آموزش و تولید صنایع دستی نیز در این راستا است. 

وی اظهار داشت: روستاهای اندآباد، مجینه، پنبه جوق و امین آباد شهرستان زنجان به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی در رشته‌های چاقوسازی و گیوه‌بافی در استان انتخاب‌شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، با بیان اینکه این روستاها ظرفیت بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارند، گفت: رشته های صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.

ارجمند تاکید کرد: روستاییان می توانند از فرصت ایجادشده توسط میراث فرهنگی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای توسعه محصولات صنایع دستی و اشتغال زایی در این حوزه، اقدام کنند. 

وی افزود: بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این استان است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، ابراز کرد: هم اکنون حدود شش هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

کد خبر: ۵۶٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha