۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
شاهد بی تحرکی و تنبلی در خصوص مقابله با خام فروشی هستیم
عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

شاهد بی تحرکی و تنبلی در خصوص مقابله با خام فروشی هستیم

رباط کریم- نوروزی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران از ارائه تذکر کتبی به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از خام فروشی خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد بی تحرکی و تنبلی در خصوص مقابله با خام فروشی هستیم.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات طرح حمایت از مالکیت صنعتی اظهار داشت: ۴۰ ماده طرح حمایت از مالکیت صنعتی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، که بر این اساس اگر اختلافی در خصوص ثبت مالکیت یک اختراع به وجود آید، موضوع در کمیته ای در محل سازمان ثبت اختراعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی استفاده از اختراع یک شخص بدون اجازه مخترع را ممنوع دانست و اضافه کرد: تنها در صورتی این استفاده بلامانع است، که مسائل ملی را در برگرفته و یا در حوزه تولید محصول استراتژیک و یا حوزه ژنتیکی به این اختراع نیاز باشد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: افراد حقیقی و یا حقوقی می توانند، مالکیت مادی یک اختراع را از فرد مخترع خریداری کنند، اما مالکیت معنوی تنها متعلق به مخترع خواهد بود.

نوروزی همچنین بر لزوم جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و افزود: در این خصوص تذکر کتبی به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده است، جلوگیری از خام فروشی جزو ارکان و اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است، اما عزم جدی در دولت و به ویژه وزارت صمت در خصوص جلوگیری از خام فروشی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: قرار بود، با یک سیاست مرحله ای، ارزش افزوده برای مواد خام و منابع معدنی و صادرات آن ایجاد شود، اما در عمل شاهد تنبلی و بی تحرکی در این خصوص هستیم.

کد خبر: ۵۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha