۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
پوشش ۶ میلیونی بیمه برای درمان کرونای دانش آموزان
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

پوشش ۶ میلیونی بیمه برای درمان کرونای دانش آموزان

کریمی‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه حوادث دانش‌آموزی، هزینه درمان کرونا را تا سقف شش میلیون تومان پوشش می‌دهد.

به گزارش بازار، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه حوادث دانش‌آموزی شامل بیماری‌های صعب العلاج دانش‌آموزان نیز می‌شود؛ از این رو، وزارت آموزش و پرورش بیماری کرونا را هم در این گروه قرار داده و از ۵۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان هزینه درمان کرونا را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: هزینه بیماری‌های دانش‌آموزان توسط معاونت منابع و برنامه ریزی آموزش و پرورش تأیید می‌شود و سپس دانش آموزان می‌توانند مبلغ متحمل شده را از بیمه دریافت کنند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هزینه خرید و پیوند کلیه شامل این بیمه می‌شود، گفت: با همکاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی خسارت آن طبق سقفی که تعریف شده است، برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم.

کریمی‌فر گفت: در بیمه نامه حوادث دانش آموزی برابر تعهدات تعریف شده، جبران غرامت ناشی از هرگونه حادثه مانند سیل، صاعقه، زلزله و همچنین غرامت نقص عضو ناشی از حادثه و همین‌طور هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی و هزینه جراحی ناشی از بیماری، مازاد بر سهم بیمه پایه در این بیمه حوادث پیش‌بینی شده است.

وی درباره دستورالعمل اجرایی بیمه حوادث دانش‌آموزی اظهار کرد: در این بیمه نامه تحت عنوان بیمه‌نامه دانش‌آموزان، نوآموزان، هنرجویان و دانشجویان مراکز تربیت معلم، دانشجویان متعهد خدمت و کارکنان، خانواده تحت تکفل (غیر دانش‌آموز) در قبال فوت و نقص عضو یا ازکارافتادگی جزئی و کلی دائم بر اثر حوادث و همچنین هزینه‌های پزشکی و اعمال جراحی مستلزم بستری در بیمارستان در طول شبانه‌روز در داخل و خارج از کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: این بیمه نامه برای سال تحصیلی جاری در سه بخش حوادث و درمان، طرح جامع بیمه مسئولیت بیمه شدگان، اردوهای راهیان نور و پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه با پرداخت حق بیمه پنج هزار و ۹۴۰ تومان برای هر نفر در طول سال تحصیلی طراحی و قابل ارائه است.

کریمی فر با توجه به ماده ۵۸ آیین نامه اجرایی مدارس شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: مدیران مدارس باید ترتیبی اتخاذ کنند که همه دانش‌آموزان از طریق سایت همگام تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته و به نحو شایسته، چگونگی استفاده از مزایای این بیمه نامه را به تمام دانش‌آموزان و اولیای آنان اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه حوادث دانش آموزی در ۱۲ ماه سال اعتبار دارد، گفت: در بیمه حوادث دانش آموزی، نفس و شخص دانش آموز و نه صرفا حضور فیزیکی آنها در مدرسه ملاک است.

کد خبر: ۵۶٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha