۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
مرغ لاکچری شد؛ حکایت ادامه دار گرانی ها
در گفتگو با بازار بررسی شد

مرغ لاکچری شد؛ حکایت ادامه دار گرانی ها

بندرعباس- گرانی و تورم حکایت تکراری چند سال اخیر مردم ایران شده که به دلایل مختلف از جمله عدم کنترل و نظارت مناسب، افسار گسیخته می تازد و سفره‌های خالی بر جا می گذارد که این روزها موجب پریدن مرغ از سفره‌های مردم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، چند روزی است که افزایش قیمت گوشت مرغ و عرضه آن با قیمت های مختلف در سراسر کشور و به تبع آن در هرمزگان موجب گله مندی مردم شده است.

موضوعی که به گفته کارشناسان از مهمترین دلایل آن مشکلات دان و غذای مرغ، افزایش چند صد درصدی دارو، واکسن، تجهیزات و چندین برابر شدن هزینه‌های مرغداران که در نهایت افزایش قیمت گوشت مرغ را در پی داشته که دود آن به بیشتر به چشم مردم رفته است.

البته در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تزریق مرغ منجمد با نرخ تعاونی ۱۵ هزار تومان در بازار های کشور و هرمزگان منتشر شد که این امر نیز موجب ایجاد صف های نسبتا عرض و طویل برای خرید مرغ با نرخ تعاونی در دو هفته ای که دولت به دلیل شیوع بالای کرونا در کشور محدودیت های بیشتری را اعلام کرده، شده است.

علی رحیمی رئیس اتحادیه صنف مواد پروتئینی شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ  گفت: گرانی قیمت گوشت مرغ در هرمزگان بر گرفته از افزایش قیمت این محصول در کل کشور است و تنها مختص به این استان نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرغ منجمد با نرخ تعاونی ۱۵ هزار تومان در سراسر استان و در تمامی محلات بندرعباس در حال توزیع است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مرغ گرم در واحد صنفی در استان با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۸۶۰ تومان تحویل داده می شود  و با اضافه شدن مبلغ یک هزار و ۲۰۰ تومان بر هر کیلو گرم  با مبلغ ۲۹ هزار و ۶۰ تومان عرضه می شود

وی تصریح کرد: طرحی را به ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان به منظور کاهش قیمت گوشت مرغ ارائه کردیم و منتظر دستورات و مصوبات از سوی این ستاد هستیم.

گوشت مرغ را می‌توان یکی از  پر مصرف‌ترین مواد غذایی سفره خانوارهای ایرانی دانست که این روزها تبدیل به یک غذای لاکچری و عیونی شده، هر چند مردم منتظر اقدام موثری از سوی دولت برای توقف و کاهش روند صعودی قیمت ها در بازار هستند، اما تا کنون فرجی حاصل نشده است.

کد خبر: ۵۶٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha