۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
عدم تنظیم قیمت مرغ در بازار از سوی مسئولان فاجعه است
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عدم تنظیم قیمت مرغ در بازار از سوی مسئولان فاجعه است

اردبیل - موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولان در هفته‌های اخیر نتوانستند قیمت مرغ را در بازار به خوبی تنظیم کرده و مدیریت کنند که این امر نشان از ضعف آنهاست.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در یک فرمول ساده به راحتی می‌توان قیمت مرغ را در بازار تنظیم کرد تا خانواده‌های متوسط و رو به پایین حداقل بتوانند مرغ مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تأمین کنند که دولت و مدیران مسئول در این زمینه قصور و کوتاهی کردند.

وی تصریح کرد:‌ با تاکید رئیس مجلس، کمیسیون کشاورزی و اقتصادی به این موضوع ورود پیدا کرده و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب هر چه سریعتر قیمت مرغ به وضعیت تعادل رسیده و به مانند گذشته مردم در تأمین این فرآورده اساسی با مشکلی روبه‌رو نشوند.

نایاب شدن و افزایش قیمت سرسام آور محصولی، نشان از ضعف مدیریتی دولت است
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه هر روز یک محصول و کالای اساسی مورد نیاز مردم نایاب شده و یا قیمت آن سرسام‌آور افزایش پیدا می‌کند، نشان از ضعف مدیریتی دولتی است که نتوانسته در ماه‌های اخیر بر وضعیت بازار سر و سامان بدهد و این شرایط را باید یک فاجعه دانست.

موسوی افزود: به راحتی می‌توان با تأمین نهادهای دامی، مرغداری‌ها را نسبت به پرورش مرغ و همچنین طیور موظف کرد تا ماه به ماه نیاز بازار تأمین شود که در این زمینه عرضه مرغ و گوشت نیز باید به تناسب احتیاج مردم برنامه‌ریزی شده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا در این شرایط سخت کرونایی که مردم با هزاران مشکلات معیشتی و روحی و روانی درگیر هستند، افزایش قیمت مرغ آن هم به شکل سرسام‌آور نه تنها عموم مردم را ناراحت و نگران کرده بلکه برگ آشکاری از ضعف مدیریتی در این حوزه است که متأسفانه مسئولان ما نتوانستند در این بخش اقدامی جدی و اساسی در تنظیم عرضه و تقاضا انجام دهند.

دولت در فرآیند مدیریت اجازه ندهد عده‌ای دلال و واسطه‌گر سامان بازار را به هم بریزند
موسوی اضافه کرد: به هیچ وجه چنین مدیریتی در بازار پسندیده نمی‌باشد و بهتر است دولت در فرآیند مدیریت بازار یک رویه مناسب و معقولی را در پیش گرفته و اجازه ندهد عده‌ای دلال و واسطه‌گر سامان بازار را به هم بریزند.

وی با انتقاد شدید از مدیران سازمان صمت و جهاد کشاورزی در عدم برنامه‌ریزی مناسب و بهنگام در این مورد بیان کرد: نابسامانی‌های اخیر در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم را به شدت از مسئولان و مدیران نالایق گله‌مند و عصبانی کرده و بهتر است در این حوزه در بخش‌های مختلف و در سطح ملی تصمیم‌گیری درست و منطقی انجام شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ و تنظیم آن براساس موقعیت کشور اشاره کرد و گفت: تلاشمان در مجلس یازدهم بر این است تا بودجه واقعی تنظیم و مشکلات و نارسایی‌های کشور در آن مورد توجه قرار گرفته تا بخشی از نابسامانی‌ها و رفتارهای هیجانی از بین برود.

کد خبر: ۵۶٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha