۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
«ثغرب» توان جمع کردن صف فروش را دارد/ بازارگردانی از هفته دیگر
بازار بررسی می‌کند؛

«ثغرب» توان جمع کردن صف فروش را دارد/ بازارگردانی از هفته دیگر

با توجه به گلایه‌مندی سهامداران نماد ثغرب در خصوص عدم حمایت شرکت در جمع آوری صف فروش، کارشناس امور سهام آن اعلام کرد که به زودی بازارگردانی در این نماد آغاز می‌شود.

بازار؛ گروه بورس: در طول دو هفته اخیر روند بازار سیر صعودی داشته و همین موضوع علاوه بر اینکه سبب افزایش ورود پول حقیقی به بازار شده، برخی از سهامداران را که نسبت به بازار بی اعتماد شدند را مجاب به فروش سهم کرده است. شاخص امروز  تا این لحظه با رشد ۹هزار واحد بر روی ۱میلیون ۳۶۶ هزار واحد قرار گرفته ، همچنین شاخص هم زن با رشد ۱.۱۳ درصد بر روی ۳۹۵هزار واحد قرار گرفت.

در ادامه روند پیگیری درخواست سهامداران، برخی از سرمایه‌گذاران نماد ثغرب(شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب) گلایه مند بودند که چرا شرکت از سهم حمایت نمی‌کند و حدود سه ماه است در صف فروش قرار دارد.

یکی سهامداران نوشته« واقعا باید متاسف بود برای هلدینگ سرمایه گذاری مسکن (#ثمسکن.سهامدار عمده) و مسکن شمال غرب که بالغ بر سه ماه صف فروش را تجربه می‌کند و ناظر بازار نیز در قبال این کوتاهی هیچ اقدامی نمی‌کند.» دیگری این گونه گلایمندی خود را گفته «سازمان به همه ناشران الزام کرده تا نسبت به معرفی بازار گردان اقدام کنند...ولی شرکت مذکور فقط وعده می‌دهد و در عمل هر روز شاهد صف فروش و قفل بودن سهم هستیم»، سهامدار دیگر پیام داده که« شرکت در حال جمع کردن سهم خود است نه حقیقی‌های که در صف فروش قرار گرفتند» درخواست زیادی از سوی سهامداران این نماد بورس وجود دارد که بیشتر آن‌ها از عدم حمایت حقوقی‌ها از این نماد است.

به زودی بازارگردانی شروع می‌شود
مسئول امور سهام این شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب در گفتگو با بازار در مورد وضعیت نماد و جمع نشدن صف فروش گفت: شرکت در حال جمع کردن صف فروش است و در روز بنا اقدام به خرید سهام‌ها حقیقی‌ها از بازار می‌کند، اما شرکت هم یک توان مالی دارد و این گونه نیست که به یکباره بخواهد این صف را جمع کند.

وی اضافه کرد: که این شرکت در روز گذشته دو میلیون سهم حقیقی را خریدار کرده است و به حمایت و خرید خود ادامه می‌دهد. اما سهامداران حقیقی هم باید این را بپذیرند که نمی‌توان صف‌های سنگین فروش را به یکباره جمع کرد.

این کارشناس در خصوص عدم معرفی بازارگردان به سازمان بورس گفت: این هولدینگ سرمایه گذاری تمام کارهای و قراردادهای را با شرکت‌های بازارگردان انجام داده و در صورتی که مشکلی در معرفی بازارگردان‌ها به سازمان پیش نیایید نهایتا تا روز شنبه و یا یکشنبه شروع به کار خواهند کرد.

تابلوی بورس
ثغرب با میانگین حجم این  ماهانه ۲۰۵ هزار واحد، حجم مبنای ۳ میلیون، سودآوری ۹ریال و نسبت P/E ۱۳۸۵.۴۴ ، بازدهی و نقدشوندگی سه ماه منهای ۱۶درصد و شش ماهه ۷۵ درصد مثبت، شناوری ۳۰.۶۳درصد در تابلوی بورس ثبت شده است.

آخرین قیمت سهام این شرکت در تابلوی بورس ۱۲.۱۹۲ ریال معامله شده است. بیشترین قیمت سهام این نماد ۱۷.۸۶۵ ریال در تاریخ ۱۹ مرداد بوده است که در دوران اصلاح حدود ۳۰درصد ریزش داشته است. بر اساس گزارش شش ماهه نیمه اول سال سود خالص این شرکت ۱۱.۳۷۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۴۱درصد کاهش داشته است همچنین درآمد عملیاتی ثغرب در شش ماهه ابتدای سال ۴۱۱.۰۷۴ میلیون ریال بوده که این رقم برای مشابه سال گذشته ۵۹۲.۷۸۴ میلیون ریال بوده است.

کد خبر: ۵۶٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha