۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
معیشت مردم؛ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق مطرح کرد

معیشت مردم؛ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب

آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان کرد: تمام موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست با شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح کردند، درباره معیشت مردم است.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق  رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به تعطیل بودن جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از تعطیل بودن آن در مدت اخیر گفت و بیان کرد: تعطیل بودن این جلسه در شرایط موجود اقتصادی، اتفاق مثبتی محسوب نمی شود و قاعدتا این جلسه باید به صورت مداوم برگزار شود.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: اگر دولت و به طور کلی تمام دستگاه های کشور، تحرک و عمل و پیگیری لازم را داشته باشند، عاقبت دولت دوازدهم خوب و خیر خواهد بود و در حقیقت عاقبت کار دولت دوازدهم به تحرک و عمل دولت دوازدهم بستگی دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق درباره موضوعاتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد اشاره و عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که توسط ایشان مطرح شد مربوط به چگونگی برخورد با تحریم ها است. همچنین ایشان به مسائلی همچون کسری بودجه، جهش تولید، سرمایه گذاری و وضعیت زندگی مردم و فشارهای اقتصادی که ملت ایران در این حوزه می آید اشاره کردند.

وی با بیان اینکه تمام موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نشست مطرح کردند، درباره معیشت مردم بود، اظهار کرد: وقتی بودجه کشور کسری داشته باشد، آثار آن در تمام حوزه های اقتصادی به ویژه حوزه اشتغال، درآمد مردم و تورم دیده می شود.

آل اسحاق از تاکید رهبر معظم انقلاب بر حل مشکل کسری بودجه گفت و عنوان کرد: مشکل کسری بودجه قابل حل است و برای این مهم نیاز به یک عزم و اراده قوی است. بودجه در حقیقت درآمد و هزینه دولت است و اگر درآمدها و هزینه های دولت با هم همخوانی نداشته باشد، دچار کسری بودجه می شود.

وی کم کردن هزینه ها و بالا بردن درآمدها را دو راهکار جبران کسری دانست و گفت: هزینه های دولت با توجه به گستردگی دولت و ریخت و پاش هایی که وجود دارد و بیش از ۷۰ درصد بودجه مربوط به امور جاری است، بسیار زیاد و نامتناسب است.

کد خبر: ۵۶٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha