۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
تولید مرغ در گلستان ۶ درصد افزایش داشت/ پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گوشت سفید
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان:

تولید مرغ در گلستان ۶ درصد افزایش داشت/ پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گوشت سفید

گرگان- تاشی، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۷۲ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد، گفت: میزان تولید مرغ در گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از شش درصد افزایش یافت.

حبیب الله تاشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور است و در رتبه دوم تولید پس از مازندران قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده در سال گذشته ۲۹۶ هزار تن مرغ در استان تولید شد، افزود: هم‌اکنون گلستان دارای هزار و نه واحد پرورش مرغ با ظرفیت جوجه ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۲ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هر ماه میانگین ۱۱ میلیون جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود، ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم امسال ۳۰۰ هزار تن مرغ در استان تولید شود.

تاشی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و ۶۰۰ تن آن روانه سایر استان‌ها می‌شود، تصریح کرد: کاهش تولید در استان نداشته‌ایم اما قیمت مرغ در بازار تهران بالای ۳۰ هزار تومان است و این جذابیت قیمت باعث شده تولیدکنندگان مرغ تولیدی را به جای توزیع در گلستان به تهران ارسال کنند.

کد خبر: ۵۶٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha