۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی قاچاق، از گمرک ترخیص نخواهد شد
معاون حقوقی و نظارت گمرک:

۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی قاچاق، از گمرک ترخیص نخواهد شد

نقدی، معاون حقوقی و نظارت گمرک گفت: آخرین رأی تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی، به نفع گمرک صادر شده و این کالاها از گمرک ترخیص نخواهد شد.

به گزارش بازار، ابراهیم نقدی افزود: در حالیکه مصوبه ستاد هماهنگی دولت مبنی بر محدودیت واردات کالاهای لوکس و غیر لوکس صادر شده بود این محموله در سال ۹۷ وارد گمرک شده است.

وی با بیان اینکه، امکان ترخیص این محموله‌ها از گمرک وجود ندارد گفت: شرکت وارد کننده برای ورود این کالاها به کشور، اقدام به طرح دعوی در دیوان عدالت اداری می‌کند و موفق می‌شود در سال ۹۸ رأی بدوی دیوان عدالت اداری را مبنی بر الزم گمرک برای ترخیص این محموله، دریافت کند.

معاون حقوقی و نظارت گمرک افزود: معاونت حقوقی گمرک جمهوری اسلامی اقدام به اعتراض حکم دیوان می‌کند و خوشبختانه موفق می‌شود در دادگاه تجدیدنظر، رأی بدوی دیوان را نقض و حکم نهایی را به نفع گمرک دریافت کند.

 نقدی اضافه کرد: گمرک به عنوان یک سازمان حاکمیتی، سیاست‌های دولت را دنبال می‌کند و در شرایطی که کشور نیاز به ارز برای واردات کالاهای ضروری دارد از ورود کالاهای غیر ضرور جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۵۶٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha