۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
ورود سامانه قوی بارشی از پنجشنبه
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه قوی بارشی از پنجشنبه

احمدی، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: از روز پنجشنبه شاهد ورود سامانه بارشی جدید و قوی از سمت غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار، احمدی افزود: کماکان سامانه بارشی در بخش‌های شمالی کشور فعال خواهد بود و در شرایط فعلی استان‌های ساحلی دریای خزر بارانی هستند و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی گفت: این شرایط در شمال شرق کشور نیز تا حدی حکم فرماست و هم اکنون در ارتفاعات شمالی استان سمنان و بخش‌هایی از استان خراسان شمالی باران می‌بارد.

احمدی افزود: پیش بینی می‌شود در روز چهارشنبه بیشتر بخش‌های کشور از جوی آرام و پایدار برخوردار باشند و در عین حال از برودت هوا نیز کاسته خواهد شد، اما از روز پنج شنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی قوی و گسترده‌ای از سمت غرب و جنوب غرب کشور بارندگی‌ها دوباره آغاز خواهد شد. وی اضافه کرد: این سامانه بیشتر مناطق غربی، شمال غربی و مرکز کشور به جز شرق و جنوب شرق را در بر می‌گیرد و شاهد بارندگی‌های به نسبت شدید و قابل توجهی در دامنه‌های زاگرس، بخش‌هایی از جنوب زاگرس در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از استان فارس، استان‌های شمالی خلیج فارس، لرستان، کرمانشاه، کردستان و بخش‌های غربی کشور مانند همدان، زنجان شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گفت: البته عمده بارش‌ها به صورت باران است و احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مناطق وجود دارد که هشدارهای لازم داده شده است.

وی افزود: در پایتخت نیز به تناوب از روز پنج شنبه و جمعه باران می‌بارد، فردا غبار محلی در تهران دور از انتظار نیست و دما در گرمترین زمان به حدود ۱۰ درجه می‌رسد.

کد خبر: ۵۶٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارشناس هواشناسی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      0 0
      درتهران ازصبح پنجشنبه تاسه شنبه هفته آینده شاهدبارش مداوم وقابل توجه برف وباران خواهیم بود