۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
۱۱۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد/ کاهش ۷۰ درصدی واردات
مدیرکل گمرکات استان گلستان:

۱۱۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد/ کاهش ۷۰ درصدی واردات

اینچه برون- حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در هشت ماه گذشته حدود ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۸ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هشت ماه گذشته ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۸ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی افزود: همچنین در هشت ماه گذشته هفت هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۲ میلیون دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان با اشاره به اینکه میزان صادرات از گلستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: قیاس میزان صادرات و واردات امسال با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست.

وی توضیح داد: در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

حسینی یادآور شد: مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است و خط تولید، روغن خام، جو و ماشین‌های حفاری۸ مهم‌ترین اقلام وارداتی و پنیر، شیرخشک صنعتی، رب، پودر رختشویی، ید، پریفرم و پلی استایرن مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان به مهم‌ترین مقاصد صادرات و مبدأ واردات گلستان هم اشاره کرد و گفت: در هشت ماه گذشته ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی و ترکمنستان، ترکیه و چین مهم‌ترین مبدأ واردات کالا به گلستان بوده‌اند.

به گفته حسینی میزان واردات کالا به گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۰ درصد و از نظر ارزشی ۷۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۵۶٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha