۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
جلوگیری از سفر ۴۷ مسافر با قطار و هواپیما
رئیس کمیته امنیتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد

جلوگیری از سفر ۴۷ مسافر با قطار و هواپیما

ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در تعطیلات اخیر از سفر ۴۷ مسافر قطار و هواپیما که تست شان مثبت بود، جلوگیری شد.

به گزارش بازار، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی گفت: در جلسه امروز دو موضوع همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان در سراسر کشور و همراهی مردم در اجرای طرح بررسی شد که همراه داشتن کارت ملی به ستاد ملی کرونا ارائه شد و در صورت تصویب همه افراد مکلف خواهند شد کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی گفت: الزام همراه داشتن کارت ملی برای همه شهروندان با هدف کنترل هوشمند کسانی است که دارای تست مثبت هستند و این کار در چند روز گذشته در حمل و نقل ریلی و هوایی انجام شد که در حمل و نقل ریلی ۴۳ و در بخش هوایی ۴ نفر به علت مثبت بودن تست شان از سفر آن‌ها جلوگیری شد.

ذوالفقاری به طرح مشارکت مردم در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: با کمک نرم افزار ماسک که قابل نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است، با اسکن کارت ملی افراد (از طریق دوربین گوشی) به راحتی و در چند ثانیه افراد مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند بنابراین لزوم همراه داشتن کارت ملی برای شهروندان را به ستاد ملی کرونا فرستاده ایم و در صورت تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا همه مکلف هستند کارت ملی خود را به همراه داشته باشند در غیر این صورت از گرفتن خدمات محروم خواهند شد.

وی با اشاره موضوع طرح مشارکت مردم در کنترل بیماری بود، گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: البته شناسایی افراد مبتلا در صورتی ممکن است که این افراد پیش از این در مراکز بهداشتی آزمایش پی سی ار (pcr) داده باشند که در این صورت این افراد به عنوان کسانی که ۱۴ روز باید در قرنطینه باشند ثبت شده اند و بعد از این مدت خود به خود از این لیست حذف می‌شوند.

وی گفت: افرادی که مراجعه نکرده باشند (در صورتی که مثبت هم باشند) قابل شناسایی نیستند و البته با افزایش تست روزانه (صدهزار تست در روز) این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

ذوالفقاری افزود: در کشور بیش از ۸۵ درصد اجرای طرح را رعایت کرده اند و تردد خودروهای ۳۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، ۱۱ هزار خودرو جریمه شدند، ۲۳۰ هزار مورد به خودروها تذکر داده شد، ۹۳ هزار خودرو برگشتند و بیش از یکصد هزار پیامک هم ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف نیز به ۶۹ هزار ۷۶۹ مورد تذکر داده شده و ۷۷ هزار ۳۹۷ مورد نیز پلمپ شده است، گفت: نظارت‌ها تقویت شده است و برخورد لازم با کسانی که طرح را اجرا نمی‌کنند صورت می‌گیرد. ادامه طرح منوط به این است که وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شود و در آن صورت مقررات مربوط به وضعیت نارنجی اجرا می‌شود.

کد خبر: ۵۶٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha