۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
 تا ۱۰ روز دیگر مرغ ارزان می شود
معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی:

تا ۱۰ روز دیگر مرغ ارزان می شود

گیلان پور، معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه توزیع مرغ با قیمت مصوب و حتی پایین‌تر از آن از روز شنبه دوم آذر ماه در میادین آغاز شده گفت: تا ۱۰ روز دیگر قیمت مرغ به قیمت قبلی بازمی گردد.

به گزارش بازار، امید گیلانپور گفت: آخرین قیمت مصوب مرغ در ستاد تنظیم بازار کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که روز شنبه ۲ آذرماه این قیمت به بالای ۳۲ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه کمبود عرضه به واسطه کمبود تامین نهاده ها به وجود آمده گفت: برای تامین پروتئین های کشوربه شدت به واردات نهاده های دامی وابسته هستیم. اما به رغم تمامی تلاش های مسئولان وزارت صمت و بانک مرکزی به واسطه تحریم های یک جانبه، حجم، ترکیب و تواتر تامین نهاده های دامی طی ماه های گذشته با مشکل مواجه بوده و در مهرماه باعث کاهش حجم جوجه ریزی شده است. ما با کاهش حجم تولید مواجه هستیم. روز شنبه ۲ آذرماه حدود ۱۶۰ تن مرغ با قیمت پایین تر از قیمت مصوب در میادین شهر تهران توزیع شده و امروز این حجم بیشتر شده امیدواریم بتوانیم با تزریق حجم بیشتر مرغ به بازار با قیمت مصوب و پایین تر از آن بتوانیم قیمت ها را کنترل کنیم.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات عسگری معاون استاندار تهران که بی تدبیری مسئولان وزارت جهاد را عامل گرانی مرغ می داند اظهار داشت: متاسفانه برخی از دوستان ما به ماهیت تخصصی تولید مرغ توجه ندارند و فکر می کنند ما دان را به مرغدار می دهیم ولی دان در سامانه وزارت جهاد کشاورزی به تعداد مرغ در مرغداری تعلق می گیرد.
وی افزود: اگر ما مرغ را تحویل نمی گیریم پس چطور همکاران ما این مرغ ها را با قیمت زیر مصوب هر کیلو ۱۸۵۰۰ تومان در میادین توزیع می کنند پس ما مرغ را از مرغداران تحویل می گیریم و دوم اینکه همانطور که گفته شد حجم، ترکیب و تواتر تامین نهاده های دامی در سال ۹۹ با نوسانات و اشکالات جدی مواجه بوده است.

گیلانپور در ادامه با اشاره به اینکه تامین نهاده های دامی بر عهده وزارت صمت است خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های همکاران ما در وزارت صمت با توجه به شرایط سختی که ما داریم میزان نهاده هایی که در اختیار داشتیم کمتر از نهاده مورد نیاز بوده است اما با اتخاذ تدابیر لازم جوجه ریزی در ماه جاری افزایش یافته و امیدواریم در ماه های پایانی سال هم بتوانیم نهاده ها را به نحوی تامین کنیم که با چالش جدی مواجه نشویم.

وی در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه اقدامات ما در توزیع مرغ با قیمت مصوب همچنان ادامه دارد گفت: امیدواریم از یک هفته تا ۱۰ روز دیگر قیمت مرغ کاهش یافته و به قیمت قبلی بازگردد.

کد خبر: ۵۶٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha